Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Ραμαζάνι - Μήνας Νηστείας και Περισυλλογής

Οι λόγοι νηστείας, η προετοιμασία, τα οφέλη.


Το Ραμαζάνι, ο μήνας της νηστείας, είναι ο ένατος μήνας του αραβικού ημερολογίου και πέφτει σε διαφορετικές κάθε φορά ημερομηνίες του έτους, δεδομένου ότι οι αραβικοί μήνες ακολουθούν το σεληνιακό ημερολόγιο. Η νηστεία είναι καθήκον για όλους τους μουσουλμάνους κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα με τις ακόλουθες εξαιρέσεις :
μικρά παιδιά, βαριά άρρωστοι , ηλικιωμένοι που αδυνατούν να νηστεύουν, ταξιδιώτες και γυναίκες σε εμμηνόρροια. Οι έγκυες γυναίκες απαλλάσσονται επίσης από τη νηστεία, αν πρόκειται να βλάψει τις ίδιες ή τα μωρά τους. Ωστόσο οι μέρες νηστείας που παραλείπονται πρέπει να αναπληρωθούν.
Μέσω της νηστείας αποκομίζει κανείς τεράστια πνευματικά οφέλη. Η λατρεία του Αλλάχ που αφορούσε μόνο την προσευχή και την περισυλλογή, επεκτείνεται τώρα στη φυσική σφαίρα. Ολόκληρο το σώμα είναι τώρα ενωμένο με την ψυχή στη λατρεία του δημιουργού, Αλλάχ.
Αλλά η νηστεία παρέχει επίσης πολλά φυσικά οφέλη. Καθαρίζει το σώμα μας από τοξίνες, ανανεώνει το σύστημά μας, ξεριζώνει τις κακές συνήθειες ( όπως το κάπνισμα) και διδάσκει την αυτοπειθαρχία.
Η νηστεία για 30 μέρες μπορεί να φαίνεται δύσκολη, αλλά σταδιακά ινσαλλάχ, θα το καταφέρετε με ευκολία, υπομονή και με τη βοήθεια μουσουλμάνων αδερφών μας έχοντας στο μυαλό τις τεράστιες ανταμοιβές που σας περιμένουν από τον Αλλάχ.
Η νηστεία αρχίζει στην αυγή και τελειώνει στο ηλιοβασίλεμα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η κατανάλωση υγρών ή στερεών τροφίμων, του καπνίσματος, και η σεξουαλική συνεύρεση αποφεύγονται. Ένα γεύμα (suhur) λαμβάνεται συνήθως προτού αρχίσει η νηστεία και συστήνεται ιδιαίτερα.
Η νηστεία διακόπτεται με υγιή τρόφιμα και υγρά αμέσως μόλις φτάσει η ώρα για την προσευχή maghrib και πρέπει να γίνει χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση. Ο ακριβής συγχρονισμός για την έναρξη και το τέρμα κάθε ημέρας νηστείας μπορεί να ληφθεί από τα χρονοδιαγράμματα προσευχής από τα μουσουλμανικά τεμένη της περιοχής σας.
Γιατί νηστεύουμε;1. Νηστεύουμε δείχνοντας έτσι την υπακοή μας στην εντολή του Αλλάχ, και επειδή ο Αλλάχ αγαπά εκείνους που τον υπακούν.
2. Για να δείξουμε την ευγνωμοσύνη μας στην επιείκεια του Αλλάχ για το ότι έστειλε σε εμάς το Ιερό Κοράνι, για να καθοδηγήσει εμάς και ολόκληρη την ανθρωπότητα προς τον ορθό δρόμο.
3. Για να ευχαριστήσουμε τον Αλλάχ που με τη βοήθεια και τη χάρη του είμαστε πιστοί μουσουλμάνοι. 4. Και επειδή επέτρεψε σε εμάς να το απομνημονεύουμε, να το μελετάμε, να το καταλαβαίνουμε και να ωφελούμαστε από την καθοδήγησή του.
5. Για να αναπτύξουμε τον έλεγχο στις υλικές μας επιθυμίες.6. Για να κρατήσουμε τον εαυτό μας μακριά από όλα εκείνα που απαγορεύονται από τον Αλλάχ.
7. Η νηστεία μας κάνει να θυμηθούμε τον φτωχό που πάσχει από την πείνα και τη στέρηση.
8. Για να ελέγξουμε τον πολλαπλασιασμό των αναγκών μας για υλικά αγαθά, και να αυξήσουμε τη φροντίδα για την πνευματική μας οντότητα μέσα από καλές πράξεις και αύξηση της λατρείας.
9. Για να αυξήσουμε το μερίδιο μας στην ειλικρίνεια, υπομονή, πειθαρχία, καθώς επίσης να αποκομίσουμε και πολλά οφέλη όσον αφορά την υγεία μας.
10. Περισσότερο από όλους τους προηγούμενους λόγους, για την μεγάλη ανταμοιβή που υποσχέθηκε ο Αλλάχ να μας δώσει τη μέρα της Κρίσεως.
Πως πρέπει να προετοιμαστεί κανείς για το μήνα του Ραμαζανίου
Με την άφιξη του μήνα του Ραμαζανίου, ο μουσουλμάνος καλείται να αρχίσει ένα νέο φύλλο με τον Αλλάχ, τους υπόλοιπους ανθρώπους και οτιδήποτε άλλο τον περιστοιχίζει. Σε αυτό το νέο φύλλο, πρέπει πρώτα να δηλώσει την ειλικρινή μεταμέλεια από όλες τις αμαρτίες που έχει διαπράξει, έτσι ώστε να είναι επιλέξιμος για την ανταμοιβή του Αλλάχ κατά αυτόν τον ευλογημένο μήνα.
Για καλύτερη προετοιμασία κατά το μήνα του Ραμαζανίου προτείνονται τα ακόλουθα:1. Συνεχίζουμε να προσευχόμαστε καθημερινά, για να μας δώσει ο Αλλάχ τη δυνατότητα και την ακεραιότητα που θα μας επιτρέψει να νηστέψουμε αυτό το μήνα.2. Ξεκινάμε την μετάνοια και την επιδίωξη συγχώρεσης για όλες τις άσχημες πράξεις πριν την έλευση του Ραμαζανίου.3. Ζητάμε από τον Αλλάχ τη δύναμη να νηστέψουμε με τον τρόπο που θέλει.
4. Επιδιώκουμε τη συγχώρεση από όλα τα μέλη της οικογένειας, συνάδελφους, γείτονες, και συγγενείς μας για οποιεσδήποτε αδικίες εις βάρος τους.
5. Απέχουμε από τα κακεντρεχή σχόλια για τους άλλους πίσω από την πλάτη τους, το κουτσομπολιό και τη λασπολογία.
6. Καθορίζουμε την καρδιά και την ψυχή μας από το φθόνο, τη ζηλοτυπία, την υποκρισία, την υπεροψία, και όλες τις παθήσεις της καρδιάς.
7. Αποζητάμε την ευχή των γονιών μας, εάν είναι ζωντανοί, και τη συγχώρεση τους για την ανεπάρκειά μας απέναντί τους.8. Αυξάνουμε το ντούα –επίκληση και τη δέσμευση μας για τα καθημερινά μας καθήκοντα και τις υποχρεώσεις.
Με αυτά θα είμαστε σε θέση να επιτύχουμε τους κύριους στόχους της νηστείας.
Πηγή: www.islam.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.