Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008

Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 11


Η χρονιά της θλίψης και το κάλεσμα του Προφήτη παρά τις δυσκολίες

Ο Αμπου Τάλιμπ πέθανε το δέκατο έτος μετά την προφητεία του Μουχάμμαντ, και πιο συγκεκριμένα μετά το τέλος της δοκιμασίας με το μποϊκοτάζ των Κουραϊσιτών.Ο Αμπου Τάλιμπ παρόλο που πέθανε χωρίς να ασπαστεί το Ισλάμ, ήταν πολύ σημαντικός υποστηρικτής του Προφήτη. Οι Κουραϊσίτες δε μπορούσαν να ξεπεράσουν τα όρια με την παρουσία του ηγέτη του. Η Χαντίζα, που ήταν ο δεύτερος υποστηρικτής του Προφήτη, θα πεθάνει την ίδια χρονιά. Έτσι ο Προφήτης θα χάσει τη γυναίκα που στάθηκε δίπλα του σε όλες τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και που τον παρηγορούσε με την μεγάλη καρδιά που είχε.Με άλλα λόγια, πέθαναν και ο εξωτερικός και ο εσωτερικός υποστηρικτής του Προφήτη. Η θλίψη για τους δυο χαμούς ήταν αρκετά μεγάλη στην ευαίσθητη καρδιά του και τώρα είχε να αντιμετωπίσει περισσότερους πειρασμούς από τους Κουραϊσίτες χωρίς την παρηγοριά της Χαντίζας. Αυτό όμως δε θα τον εμποδίσει να συνεχίσει το κάλεσμα του. Η αποστολή του ήταν πολύ βαριά και οι πορείες των προηγουμένων Προφητών είχαν τέτοια εμπόδια και παρόμοιες δυσκολίες.Ο Προφήτης είχε διάφορους τρόπους στο κάλεσμα, ώστε να γίνει κατανοητός από τους Κουραϊσίτες. Καλούσε κρυφά και φανερά, ομαδικά και ατομικά, μιλούσε με λογική και αγάπη, αφηγούταν τα νέα των περασμένων εθνών, μιλούσε με τον καθένα με τον τρόπο που του ταίριαζε, ήταν σε συνεχή κίνηση και συνεχές κάλεσμα.
Ο Προφήτης έχοντας την αδιάλλακτη στάση των Κουραϊσιτών σαν δεδομένη σκέφτηκε μήπως το κάλεσμα του βρει έδαφος σε άλλη πόλη. Έτσι αποφάσισε να επισκεφτεί το Αλ-Τά’ιφ, που μένει η φυλή Θακίφ. Στο Αλ-Τά’ιφ όχι μόνο θα βρει την αδιαφορία των Θακίφ, αλλά οι κάτοικοι θα δασκαλέψουν τα παιδιά τους να τρέχουν πίσω του και να του ρίχνουν πέτρες, μέχρι που να ματώσουν το πόδια του.Ο Προφήτης έμεινε στο Αλ-Τά’ιφ δέκα μέρες, κυκλοφορούσε από σπίτι σε σπίτι, τους καλούσε στο Ισλάμ, αντιμετώπισε όμως την ίδια αρνητική και απότομη απάντηση.
Παράκληση προς τον Θεό:
Ο Προφήτης μέσα σε αυτήν την δυσκολία, απευθύνθηκε στον Αλλάχ με μια θέρμη λέγοντας:- Κύριε μου, σε σένα απευθύνω το παράπονό μου, για την αδυναμία μου, για την αδιαφορία του κόσμου, είσαι ο Κύριος των αδύναμων και ο Κύριός μου, για ποιον με αφήνεις; Σε ένα πλανεμένο που μου σκυθρωπιάζει ή για έναν εχθρό που του ανάθεσες την ζωή μου;Εάν δεν έχεις κανένα θύμο με μένα, δεν νοιάζομαι για τίποτα.Προσφεύγω στην ευλογία του Προσώπου για την οποία φώτισαν τα σκοτάδια και πλησίασε ο τωρινός κόσμος και η Έσχατη Μέρα, να μην πάθω το θύμο σου ή καμιά τιμωρία σου, ζητάω την συγχώρεση σου μέχρι να ικανοποιηθείς και καμιά δύναμη δεν υπάρχει εκτός από τη Δύναμή σου.
Κάλεσμα παρά τις δυσκολίες
Στο δρόμο, ο Προφήτης και ο συνοδός του ο Ζαϊντ μπιν Χάριθα, κατέφυγαν σε ένα περιβόλι. Οι ιδιοκτήτες του που είδαν πόσο υπόφερε ο Προφήτης και ζήτησαν από τον Ανττάς, τον σκλάβο τους, να τον κεράσει ένα σταφύλι. Ο Ανττάς ήταν χριστιανός από ένα χωριό «Ναϊναουα», ο Προφήτης προτού φάει, είπε: - Εν ονομάτι του Θεού- Εδώ δεν λένε αυτά το λόγια, είπε ο Ανττάς. - Από πού είσαι;- Είμαι χριστιανός από Ναϊναουα, λέει ο Ανττάς.- Από το πόλη του ευλαβή άνδρα Ιωνά μπιν Μάττα; - Και πως τον ξέρεις τον Ιωνά;- Είναι αδελφός μου, ήταν Προφήτης, είμαι κι εγώ Προφήτης.Ο Ανττάς αγκάλιασε τον Προφήτη και τον φιλούσε με πολλή αγάπη .Ύστερα οι κύριοι του του μίλησαν και τον απέτρεψαν να ασπαστεί το Ισλάμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.