Ποια μέσα δίωξης χρησιμοποιήθηκαν ενάντι στο Ισλάμ και τον Προφήτη Μουχάμμαντ
Κατηγορίες και δυσφήμησηΟι Κουραϊσίτες μετά από πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες να βρουν ελαττωματικά σημεία στην Προφητεία του Μουχάμμαντ, άρχισαν να του καταλογίζουν διάφορες αβάσιμες κατηγορίες, που και οι ίδιοι γνώριζαν ότι δεν ευσταθούσαν.Υποστήριξαν πως είναι τρελός, ενώ πριν λίγο χρόνο, του ανάθεταν την επίλυση των σοβαρών τους προβλημάτων.Υποστήριξαν πως είναι ποιητής, παρόλο που ήξεραν πως ήταν αναλφάβητος και μέχρι τα σαράντα του δεν ήξερε ούτε ποίηση ούτε άλλο είδος λογοτεχνίας.Κι σε αυτό το σημείο βρέθηκαν και σε άλλο αδιέξοδο, αφού οι περισσότεροι τους ήταν ποιητές και επομένως ήξεραν πολύ καλά την ποίηση. Ωστόσο δε μπόρεσαν να συντάξουν παρόμοια κείμενα, ούτε κι τόλμησαν να το προσπαθήσουν.Τον κατηγόρησαν ότι είναι μοναχός, και τα λόγια του είναι παρόμοια με τα λόγια τους, ενώ κι οι ίδιοι όταν τα άκουσαν βρέθηκαν υπό την επιρροή τους, και δέχονταν πως αποκλείεται να είναι ανθρώπινα λόγια.Τον κατηγόρησαν ότι μάθαινε το Κοράνιο από κάποιον ξένο μη ʼραβα, που δεν ήξερε καν καλά αραβικά, κι αυτό ήταν τελείως κουτό, αφού οι ίδιοι που ήταν εύγλωτοι (στην αραβική γλώσσα), δεν μπορούσαν να μιμηθούν τους στίχους του Κορανιού, οπότε το να το καταφέρει αυτό ένας μη ʼραβας ήταν αδύνατο.Οι Κουραϊσίτες με την απόγνωση που έπαθαν, άρχισαν να επικαλούνται διάφορες παράξενες κατηγορίες, π.χ. αρνήθηκαν το να παραδοθεί το Κοράνιο ανάλογα με τις διάφορες περιστάσεις και τμηματικά και ζήτησαν να γίνει αυτό εφ άπαξ. Το ίδιο το Κοράνιο τους απάντησε ότι είναι έτσι καλύτερα για την ευκολότερη κατανόηση και εκμάθηση. Το Κοράνιο προκάλεσε τους Κουραϊσίτες και όλους τους ʼραβες να μιμηθούν τα λόγια του, και προκάλεσε όλα τα όντα να το κάνουν και να συνεργαστούν για το σκοπό αυτό. Δοκιμασίες και βασανισμοί
Οι Κουραϊσίτες αφού εξαντλήσαν όσα επιχειρήματα είχαν, άρχισαν να ασκούν αφόρητα βάσανα εις βάρους του Προφήτη και των πιστών κι αυτό ποτέ δεν υπήρξε ξένο ζήτημα για τους πιστούς σε όλες τις εποχές, αφού έχουν βασανιστεί σχεδόν όλοι οι πιστοί και έχουν δοκιμαστεί όλοι οι Προφήτες.Οι δοκιμασίες παρόλο που είναι ανεπιθύμητες, έχουν πάντα κάποια οφέλη, μερικά τους είναι τα εξής:- εμφανίζουν ξεκάθαρα ποιος είναι ο σωστός πιστός, γιατί αν κανείς αποζητούσε όφελος μόνο από τη θρησκεία δε θα άντεχε τα βάσανα για αυτήν και θα τα παρατούσε όλα. Για αυτόν το λόγο στην περίοδο της Μέκκας δεν υπήρχαν υποκριτές και διεκδικητές οφελών, αφού δεν είχαν τίποτα οικονομικό ούτε ηθικό να κερδίσουν. Αυτοί θα εμφανιστούν αργότερα στη Μαντίνα αφού οι Μουσουλμάνοι αποκτήσουν την πρώτη τους κοινωνία και το πρώτο τους κράτος. - Εκπαιδεύει τους πιστούς να είναι άξιοι υπευθυνότητας για τις θέσεις που θα κατέχουν αργότερα, αφού στις μεγάλες κρίσεις χρειάζονται άνθρωποι με μεγάλη αντοχή και τόλμη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Προφήτης Μουχάμμαντ
Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα.
Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση
Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση.
Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ)
Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά.
Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του.
Ο Αλ-Μπαράα Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες»
Η Όυμ Χάνιε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ)
Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε.
**************************************
Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος.
Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ)
Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση.
Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε.
Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ αυτά.
Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι).
**************************************
Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα».
Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης»
Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια».
Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα.
**************************************
Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του.
Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες.
Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισάιε). Γι αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε.
Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ).
**************************************
Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου