Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008

Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 7

Μουσουλμάνοι και από άλλες φυλές
Νταμάντ αλ-Αζντί Ο Νταμάντ καταγόταν από την φυλή ʼζντ, επισκέφτηκε την Μέκκα και οι Κουραϊσίτες τον έπεισαν πως ο Μουχάμμαντ είναι διανοητικά καθυστερημένος. Αυτός ήξερε να θεραπεύει τέτοιες παθήσεις, είπε λοιπόν: Μήπως ο Αλλάχ τον θεραπεύσει στα χέρια μου. Έτσι, όταν συνάντησε το Προφήτη του είπε: Μουχάμμαντ, εγώ θεραπεύω αυτήν την αρρώστια, ο Αλλάχ θεραπεύει πολλούς στα χέρια μου, θέλεις να σε βοηθήσω;Ο Προφήτης του απάντησε με τα εξής:- Δόξα στο Θεό, τον δοξάζουμε και του ζητάμε υποστήριξη, όποιον προσανατολίσει ο Αλλάχ δεν ξανά αποπροσανατολίζεται και όποιον αποπροσανατολίσει δεν βρίσκει προσανατολισμό. Δηλώνω πως δεν υπάρχει άλλος Θεός εκτός από τον Αλλάχ, χωρίς κανέναν συνέταιρο και ότι ο Μουχάμμαντ είναι ο δούλος του και ο Απόστολός του.Ο Νταμάντ θαύμασε τα λόγια του Προφήτη, του ζήτησε να τα ξανά επαναλάβει 3 φορές, τα σχολίασε με τα εξής: έχω ακούσει τα λόγια των μοναχών και των μάγων και των ποιητών, δεν έχω ακούσει καθόλου λόγια παρόμοια με τα δικά σου, είναι πάρα πολύ εύλογα.Ο Νταμάντ ασπάστηκε το Ισλάμ, δεσμεύτηκε για την υποστήριξη του προς τον Προφήτη και για το κάλεσμα της φυλής του στην καινούργια θρησκεία.Εδώ καταλαβαίνει κανείς πως η δυσφήμιση των Κουραϊσίτων είχε αντίθετες συνέπειες.ʼμρ μπιν ʼμπασαΟ ʼμρ μπιν ʼμπασα διηγήθηκε την ιστορία του σχετικά με το Ισλάμ: Κατά τα χρόνια της άγνοιας που ζούσα, πίστευα πως η ειδωλολατρία είναι αβάσιμη, και ότι οι ειδωλολάτρες δεν έχουν καμία λογική, έτσι μόλις άκουσα για έναν άνδρα που αφηγείται κάποια νέα στην Μέκκα, πήγα να τον συναντήσω. Όταν έφτασα στη Μέκκα, τον βρήκα κρυμμένο λόγω του πειρασμού των Κουραϊσίτων. Μπήκα σιγά σιγά και με ευγένεια, τον ρώτησα:- Τι είσαι;- Είμαι Προφήτης.- Και τι σημαίνει αυτό;- Με έστειλε ο Αλλάχ.- Και με τι σε έστειλε;- Με έστειλε για την καλή συμπεριφορά, για την εγκατάλειψη των ειδώλων και το μονοθεϊσμό.- Και ποιοι είναι μαζί σου;- Ένας σκλάβος και ένας ελεύθερος.(ο Προφήτης είχε τότε τον Αμπού Μπάκρ και το Μπιλάλ)- Θα σε ακολουθήσω.- Θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο για σένα τώρα, δεν βλέπεις πως μας κάνουν αυτοί, γύρνα στην φυλή σου και όταν ακούσεις ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει, έλα σε μένα πάλι. Έτσι γύρισα στην φυλή μου, ο Προφήτης μετανάστευσε στη Μαντίνα, εκεί τον παρακολούθησα και ρώτησα τον κόσμο για αυτόν, κι όταν τον βρήκα τον ρώτησα:- Με ξέρεις Προφήτη;- Ναι, εσύ με έχεις συναντήσει στην Μέκκα.Έτσι ασπάστηκα το Ισλάμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.