Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008

Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 4

Το φανερό κάλεσμα στο Ισλάμ
Μετά από επίπονες προσπάθειες και πολύχρονη εκπαίδευση, οι πρώτοι πιστοί ήταν έτοιμοι να καλέσουν την κοινωνία, και είχαν μια δύναμη στην πίστη τους που ήταν αρκετή να τους τροφοδοτήσει στις δύσκολες περιστάσεις.Οι οδηγίες του Κορανιού κατεύθυναν το Προφήτη και τους πιστούς προς το φανερό κάλεσμα.«…Και να προειδοποιήσεις τους κοντινούς σου συγγενείς »Ο Προφήτης μάζεψε τους δικούς του, τους κάλεσε στο μονοθεϊσμό, τους κάλεσε να σώσουν τον εαυτό τους από την κόλαση, τους εξήγησε πως ο καθένας τους θα έχει ευθύνη για τις πράξεις του.
Χαρακτηριστικός είναι ο πρώτος διάλογος που έκανε ο Προφήτης με τους Κουραϊσίτες:- Εάν σας προειδοποιούσα ότι κάποιοι θα σας επιτεθούν, θα με πιστεύατε; Λέει ο Προφήτης Μουχάμμαντ.- Ναι, απάντησαν οι Κουραϊσίτες, ποτέ δεν μας έχει πει παρα μόνο αλήθεια. - Τότε να ξέρετε ότι είμαι ο Προειδοποιητής σας, πριν σας πιάσει, ένα αβάσταχτο βάσανο. Μια ξαφνική απάντηση ήρθε από έναν θείο του, που θα αποκαλεστεί στο Κοράνιο ως Αμπού Λάχαμπ, επώνυμο ειρωνείας και μομφής το οποίο θα κρατήσει για όλη τη ζωή του : - Ανάθεμα σου, για αυτό μας κάλεσες; Η απάντηση ήρθε από το Κοράνιο:« Χαμένες οι πράξεις του Αμπού Λάχαμπ, χαμένος και ο ίδιος »
Το κάλεσμα του Μουχάμμαντ και ο ρόλος του ως ένας Προφήτης και μόνο, ήταν ξεκάθαρα εξ αρχής και μπορεί κανείς να τα διαπιστώσει από την ομιλία του με την κόρη του Φάτιμα:- Ω! Φάτιμα, κόρη μου, να κάνεις καλές πράξεις, να σωθείς από την κόλαση, εγώ δε μπορώ να σε προστατέψω από τον Αλλάχ. Σε δεύτερο στάδιο ο Προφήτης άρχισε να καλεί τους Κουραϊσίτες και τους επισκέπτες της Μέκκας, τους εντόπιζε στο προσκύνημα, στα σπίτια φιλοξενίας, στους δρόμους και τους καλούσε όλους ανεξάρτητα από το χρώμα, την καταγωγή και την πίστη τους.Οι αντιδράσεις όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν αρνητικές και κυμανθήκαν από αδιαφορία, προβοκάτσια και διάψευση, μέχρι και απόπειρα φόνου.Ο κόσμος στην Μέκκα και στις γύρω περιοχές άρχισε να μιλάει για το γεγονός, τη διαμάχη που είχαν κηρύξει οι Κουραϊσίτες εναντίον του Μουχάμμαντ και των πιστών. Έτσι τα νέα κυκλοφόρησαν σε όλες τις φυλές. Τα επιχειρήματα των Κουραϊσιτών: Οι Κουραϊσίτες δεν είχαν αντίρρηση στο να αναγνωρίσουν τον Αλλάχ ως δημιουργό των πάντων, αυτοί όμως λάτρευαν το είδωλα τους, υποστηρίζοντας πως τους κάναν να προσεγγίζουν τον Αλλάχ.Οι Κουραϊσίτες δεν είχαν ορθή πίστη. Υποστήριζαν πως αυτός δημιούργησε τους δαίμονες, και αυτοί γέννησαν τους αγγέλους, που είναι και οι κόρες του Θεού.Όσον αφορά την Έσχατη Μέρα, την αρνήθηκαν τελείως και την αντιμετώπισαν με ειρωνεία και διάψευση. Για τον Προφήτη είχαν άλλες αντιρρήσεις. πίστευαν ότι έπρεπε να ήταν άγγελος ή να είχε συνοδεία αγγέλων, αλλά σε καμία περίπτωση απλός άνθρωπος.Το Κοράνιο απευθυνόταν προς τους Κουραϊσίτες και τους υπόλοιπους ʼραβες με απλά λόγια, με λογική και με απτές σχετικές αναφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.