Κυριακή 10 Αυγούστου 2008

Η Προληπτική Επιστήμη Μέσα Απο το Πρίσμα Του Ισλάμ


Τα διδάγματα του Ισλάμ μεριμνούν όχι μόνο για τη ψυχική υγιεινή του ανθρώπου αλλά και για τη σωματική.
Η προληπτική ιατρική είναι να μπορούμε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό επίπεδο όσο αφορά την υγεία ατομική και γενική. Αυτό επιτυγχάνεται με δύο τρόπους: 1)πρόληψη και 2)καλύτερες συνθήκες διαβίωσης . Η διδασκαλία του Ισλάμ όσο αφορά την πρόληψη: Το κοράνι δεν είναι ιατρικό ούτε φαρμακευτικό βιβλίο, αλλά θρησκευτικό και κοινωνικό ταυτοχρόνως .Γι’ αυτό στην διδασκαλία του εμπεριέχει θέματα πρόληψης και υγείας ώστε να εξασφαλίσει κατά το δυνατό μια υγιή κοινωνία. Όσον αφορά την πρόληψη αναφέρουμε: Α)απομόνωση του ασθενή, απαγόρευση εισόδου και εξόδου από μολυσμένες περιοχές. Β)Αποστείρωση και απολύμανση πριν και μετά την επαφή με ασθενή.Γ) Εμβολιασμούς.Δ)Ατομική καθαριότητα (μαλλιά, νύχια, δόντια, ενδύματα)Ε)Γενική καθαριότητα όπως στα φαγητά, νερό, πηγάδια και πηγές νερού, δρόμους, κατοικίες. Διατροφή 1) Απαγορεύεται να τρώμε βλαβερές διατροφές και ουσίες όπως: αίμα, χοιρινό, νεκρά ζώα μη σφαγμένα, ναρκωτικά, ποτά. Η διατροφή πρέπει να είναι όσο το δυνατό υγιεινή. 2)Προτείνει να σταματάμε το φαγητό λίγο πριν χορτάσουμε και να τρώμε μόνο όταν πεινάμε. Όσον αφορά τις σεξουαλικές σχέσεις, απαγορεύει την μοιχεία, την ομοφυλοφιλία και την εργένικη ζωή. Ενώ επιβάλει την αποχή από την ερωτική πράξη κατά τις ημέρες της έμμηνου ρύσεως.Μετά την σεξουαλική πράξη πρέπει να γίνεται σχολαστική καθαριότητα. Όσο αφορά την ψυχολογία προτείνει να εξαλειφθούν οι αιτίες που προκαλούν ψυχικές διαταραχές.Μας διδάσκει την υπομονή στις δύσκολες στιγμές την αλληλεγγύη μεταξύ μας, και απαγορεύει την απελπισία και αυτοχειρία καθώς και την χαρτοπαιξία, την τοκογλυφία, και οτιδήποτε διαταράζει την ισορροπία του ανθρώπου. Γυμναστική Το Ισλάμ προτείνει διάφορους τρόπους για να έχουμε υγιές σώμα.Όπως η κολύμβηση η ιππασία, ο ακοντισμός, και άλλα αθλήματα. Βλέπουμε λοιπόν ότι το Ισλάμ μας προσφέρει όλους τους τρόπους ώστε να έχουμε ψυχική και σωματική υγεία, γιατί δίνει περισσότερη βαρύτητα στην πρόληψη. Αφηγείται ότι ο προφήτης πήγε σε γνωστό του ασθενή, του ευχήθηκε να γίνει καλά, και διέταξε να του φέρουν γιατρό. Οι παρευρισκόμενοι παραξενεύτηκαν και ρώτησαν:- Εσύ το λες αυτό προφήτη;- Ναι, απαντά, ο θεός δεν έδωσε ασθένεια χωρίς να δώσει την θεραπεία της, εκτός από την γήρανση. Όταν ασθενούσε ο ίδιος ο προφήτης, πάντα καλούσε γιατρό, η γυναίκα του, η Αϊσα, έλεγε ότι οι γιατροί του έδιναν φάρμακα τα οποία και έπαιρνε. Το Ισλάμ αφήνει στους γιατρούς την διάγνωση και την θεραπεία γιατί αυτοί είναι οι ειδικοί, και η ιατρική συνεχώς εξελίσσεται. Υγιεινή Το Ισλάμ δίνει μεγάλη σημασία στην καθαριότητα και στην γνώση.Επισημαίνεται ότι Ο πρώτος στοίχος στο κοράνι είναι «διάβαζε», και ο δεύτερος «καθάριζε τα ρούχα σου». Είναι η μοναδική θρησκεία που έκανε την καθαριότητα μέρος της λατρείας. Το πρώτο βήμα για να γίνει κάποιος μουσουλμάνος είναι να πλυθεί, ενώ η προσευχή δεν γίνεται αν δεν είσαι καθαρός. Ο προφήτης λεει:«να κόβεις τα νύχια σου γιατί το κακό είναι στο κομμάτι που είναι άκοπο» εννοεί τα μακρινά νύχια. Ακόμα λέει «όταν πλένεσαι για την προσευχή βγαίνουν οι αμαρτίες σου βγαίνουν από το κάθε όργανο που πλένεις» Εδώ και 14 αιώνες, το Ισλάμ μας δείχνει τον δρόμο και την γνώση για θέματα που ήταν τελείως άγνωστα εκείνη την εποχή, με απλά λόγια ώστε να είναι κατανοητά στους ανθρώπους εκείνης της εποχής. Προφητικοί λόγοι περί υγιεινής 1) καλείται ο κάθε μουσουλμάνος να πλένεται συχνά ώστε να παραμείνει καθαρός. 2)εξάλειψη των εστιών μόλυνσης ( έμφυτο στον άνθρωπο να κόβει τα νύχια, το μουστάκι, τις τρίχες από τα σημεία που επιβάλλεται) 3)Να πλένεται πριν και μετά το φαγητό, πριν και μετά τον ύπνο, πριν και μετά την επίσκεψη σε ασθενή. 4) Καθαρισμός των δοντιών, μάλιστα τότε χρησιμοποιούσαν ένα είδος ξύλου σαν οδοντόβουρτσα, και συγχρόνως οδοντόπαστα που λεγόταν σιουάκ. 5)Επέβαλε το πλύσιμο των τροφών και των μαγειρικών σκευών, και κάλεσε τα φαγητά να είναι πάντα σκεπασμένα. 6)καθαριότητα των υδάτινων πηγών (πηγάδια, ποτάμια), και η μη ρίψη σ’αυτα ρυπαρών ουσιών. 7)Καθαριότητα των δρόμων, των σπιτιών, και απαγόρευση ρίψης απορριμμάτων στους δρόμους, καθώς και η απομάκρυνση σκουπιδιών από αυτούς. Το φτύσιμο στο δρόμο είναι αμαρτία και για να σε συγχωρέσει ο Θεός πρέπει να το σκεπάσεις, γιατί είναι εστία μόλυνσης. Ισλάμ και αντιμετώπιση πανδημίας. Το Ισλάμ έφερε τρόπους αντιμετώπισης της πανδημίας πριν από την σύγχρονη ιατρική.Από αυτούς αναφέρουμε: 1)Να μην έρθει σε επαφή υγιές άτομο με ασθενή. 2) Η απόσταση από τον πάσχοντα να είναι ίση με ένα η δύο κοντάρια έλεγε ο προφήτης. Έθεσε την τέλεια βάση στην αντιμετώπιση επιδημιών λέγοντας «Αν βρίσκεστε σε περιοχή επιδημίας να μην βγείτε έξω καθώς και οι εκτός να μην εισέλθουν». Απαγορεύεται το φτάρνισμα στο πρόσωπο άλλου άτομου, και να έχεις σκεπασμένο το στόμα και την μύτη με μαντήλι η ακόμη και με τα χέρια. Έτσι, όσο και να εξελίσσεται η ιατρική η βάση είναι μια. Η πρόληψη είναι καλύτερη από την θεραπεία.

1 σχόλιο:

suncitizen είπε...

"αφορά τις σεξουαλικές σχέσεις, απαγορεύει την μοιχεία, την ομοφυλοφιλία και την εργένικη ζωή."

"Όσο αφορά την ψυχολογία προτείνει να εξαλειφθούν οι αιτίες που προκαλούν ψυχικές διαταραχές."

Μα η αιτία των ψυχικών διαταραχών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σεξουαλική καταπίεση του ατόμου.
Αν π.χ. κάποιος αισθάνεται ομοφυλόφιλος και υπο το φόβο της τιμωρίας του ισλάμ εξαναγκαστεί να παντρευτεί και να κάνει παιδιά κλπ, τότε πλέον αρχίζει ένας ατελείωτος χορός νευρώσεων, διαταραχών και ψυχώσεων, τόσο στον ομοφυλόφιλο άντρα, όσο και στην ταλαίπωρη γυναίκα που τον παντρεύτηκε, όσο και στα παιδιά που εισπράτουν αυτή την ανύπρκτη οικογενειακή σχέση, που έγινε μόνο και μόνο για να καλυφθεί η πραγματικότητα ενός γκει άντρα.

Το γεγονός ότι κάποιος επιλέγει την εργένικη ζωή είναι πολύ σημαντικό. Ισως, έχει κάποια προβλήματα (ψυχολογικά, βιολογικά, άλλα) που το κάνει αυτό. Με την καταπίεση λοιπόν από το ισλάμ, αυτά τα προβλήματα όχι απλά αυξάνονται στον πάσχοντα, αλλά και μεταφέρονται και στην νέα του οικογένεια (γυναίκα, παιδια κλπ)

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.