Το μποϊκοτάζ: η μεγάλη δοκιμασία
Οι πειρασμοί αυξήθηκαν εις βάρος του Προφήτη και των υπολοίπων μουσουλμάνων, ενώ αυτοί συνέχισαν να καλούν τους άλλους στο Ισλάμ. Η καινούργια θρησκεία άρχισε να αποκτάει αρκετούς πιστούς και στις άλλες φυλές.Οι Κουραϊσίτες αποφάσισαν να σκοτώσουν φανερά τον Προφήτη. Ο Αμπου Τάλιμπ που έμαθε για το σχέδιο, μάζεψε τους συγγενείς του Μπανού Χάσιμ, τους ζήτησε να προστατέψουν τον Προφήτη στα μέρη τους. Οι συγγενείς συμπεριλαμβανομένων και των τότε μη μουσουλμάνων, αποφάσισαν να διαθέσουν την προστασία τους στον Μουχάμμαντ, πράγμα που όξυνε τον θυμό των Κουραϊσιτών. Οι Κουραϊσίτες αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν το Προφήτη και τους συγγενείς του, σε όλα τα επίπεδα και υπέγραψαν όλοι μια συμφωνία που ανέφερε ότι δεν θα κάθονταν με τους Μπανού Χάσιμ, ούτε θα δέχονταν καμιά αγοραπωλησία μαζί τους, ούτε θα έμπαιναν στα σπίτια τους, ούτε θα αφήνουν να τους φτάσει κανένα αγαθό, μέχρις ότου παρέδιδαν τον Προφήτη για σκοτωμό. Και δεσμεύτηκαν μεταξύ τους ότι δε θα συμβιβάζονταν ούτε θα γίνονταν επιεικείς μαζί τους, μέχρι να τον παρέδιδαν για εκτέλεση.Οι Κουραϊσίτες σημείωσαν όσα συμφώνησαν σε ένα έγγραφο και το κρέμασαν στην Κάαμπα, ώστε να γίνει πιο δεσμευτικό.Έτσι, οι Μπανου Χάσιμ έμειναν στα μέρη τους για τρία χρόνια με πολλές δυσκολίες και δοκιμασίες. Οι Κουραϊσίτες τους έκοψαν και την ελάχιστη ποιότητα φαγητού, ενώ μόλις διατείθενταν η ελάχιστη ποσότητα έσπευδαν να την αγοράσουν προκειμένου να μη φτάσει στους Μουσουλμάνους.
Ο Αμπου Τάλιμπ και προκειμένου να διασφαλίσει τη ζωή του Προφήτη, δεν τον άφηνε να κοιμηθεί στο γνωστό του ντιβάνι και μόλις νύχτωνε λίγο, τον άλλαζε με ένα παιδί ή ένα ανιψιό του.Το μποϊκοτάζ διήρκησε αρκετό καιρό και η δοκιμασία συνεχίστηκε. Οι συγγενείς του Προφήτη και οι συνοδοί του αναγκάστηκαν να φάνε τα φύλλα των δέντρων. Μέχρι που μάζευαν δέρματα και τα έκαιγαν προκειμένου να τα καταναλώσουν.Οι φωνές των πεινασμένων μικρών παιδιών ακούγονταν από μέσα, αλλά δεν ήταν αρκετές για να συγκινήσουν τους Κουραϊσίτες.
Μετά από τρία χρόνια, ο Χισάμ μπιν ʼμρ, ένας Κουραϊσίτης ένιωσε την αδικία της συμφωνίας, πήγε στον Ζουχαϊρ μπιν Αμπι Ουμαϊα, έναν συγγενή των Μπανου Χάσιμ που ήταν εκτός του μποϊκοτάζ και του ζήτησε να δράσουν για την ακύρωση της συμφωνίας. Ο τελευταίος ζήτησε να βρουν και τρίτο συνεργάτη επειδή ήταν τόσο σοβαρή απόθεση που δεν θα μπορούσαν οι δυο τους να την αλλάξουν μόνοι τους.Ο τρίτος συνεργάτης ήταν ο Αλ-Μουτααμ μπιν ʼντι. Αυτός με τη σειρά του ζήτησε και άλλον συνεργάτη. Ο Χισάμ βρήκε τον Αμπι Αλ-Μπόχτορι και ο πέμπτος συνεργάτης ήταν ο Ζάμμαα μπιν Αλ-ʼσουαντ,Οι 5 συνεργάτες λοιπόν συναντήθηκαν σε ένα μέρος της Μέκκας και έθεσαν ένα σχέδιο δράσης για τις κινήσεις τους. Την άλλη μέρα, ο Ζουχαϊρ έκανε το προσκύνημα στο Ιερό Τέμενος και αφότου τελείωσε κατευθύνθηκε στους Κουραϊσίτες που καθόντουσαν δίπλα λέγοντας:- Πως τρώμε και απολαμβάνουμε τα ρούχα μας και οι Μπανου Χάσιμ είναι δοκιμασμένοι, δεν κάνουν καμιά συναλλαγή, Μα τον Θεό, δεν ησυχάζω μέχρι που να ακυρώσουμε αυτήν την άδικη συμφωνία
- Μα τον Θεό, δεν την ακυρώνουμε με τίποτα ψεύτη, φώναξε ο Αμπου Τζάχλ που καθόταν σε μια μεριά του τεμένους. - Εσύ είσαι ο ψεύτης, εμείς δε δεχτήκαμε ακόμα κι όταν γράφτηκε, φώναζε ο Ζάμαα μπιμ Αλ-ʼσουαντ.- Σωστά λέει ο Ζάμαα, δε δεχόμαστε τα όσα αναφέρονται στην συμφωνία, φώναξε ο Αμπου Αλ-Μπόχτουρι.- Έχετε δίκιο, φώναξε ο Αλ-Μουταάμ και ψεύδεται όποιος λέει αλλιώς. - Συμφωνώ μαζί σας, είπε ο Χισάμ μπιμ ʼμρ.- Αυτό είναι οργανωμένο σχέδιο, που έχει οργανωθεί και συμφωνηθεί αλλού, είπε ο Αμπου Τζάχλ.Ο Αμπου Τάλιμπ καθόταν στο Τέμενος, χωρίς να συμμετάσχει στην συζήτηση.Ο Αλ-Μουτααμ μπιν ʼντι κατευθύνθηκε στο έγγραφο να το σκίσει, εκεί βρήκε ότι ένα έντομο το είχε τσιμπήσει, και το έφαγε όλο, εκτός από την αρχή που έλεγε: εν ονομάτι του Θεού
Μετά την στάση των πέντε Κουραϊσίτων, οι υπόλοιποι σιγά σιγά απαλλάχτηκαν από την άδικη δέσμευση κι έτσι τερματίστηκε το μποϊκοτάζ και οι μουσουλμάνοι βγήκαν από τη δοκιμασία τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Προφήτης Μουχάμμαντ
Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα.
Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση
Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση.
Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ)
Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά.
Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του.
Ο Αλ-Μπαράα Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες»
Η Όυμ Χάνιε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ)
Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε.
**************************************
Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος.
Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ)
Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση.
Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε.
Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ αυτά.
Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι).
**************************************
Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα».
Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης»
Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια».
Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα.
**************************************
Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του.
Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες.
Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισάιε). Γι αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε.
Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ).
**************************************
Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου