Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008

Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 6

Οι αντιδράσεις της φυκής Κουραϊς ενάντια στο κάλεσμα του Προφήτη Μουχάμμαντ
Διάφοροι τρόποι καταδίωξης του Ισλάμ Οι ειδωλολάτρες Κουραϊσίτες συμφώνησαν ομόφωνα να καταπολεμήσουν το Ισλάμ, αφού κατάλαβαν ότι θα τους αλλάξει τη ζωή και θα καλεστούν για επιθεώρηση των ιδεολογιών τους περί πάντων. - Προσπάθεια απομάκρυνσης του Αμπου ΤάλιμπΟ Αμπου Τάλιμπ, θείος του Προφήτη, παρόλο που δεν ασπάστηκε το Ισλάμ, ήταν υποστηρικτής του Προφήτη, πράγμα που έδωσε στον τελευταίο ένα βαθμό προστασίας και αιγίδας, αφού ο Αμπου Τάλιμπ ήταν γνωστός ηγέτης και μεγάλη προσωπικότητα της Κουραϊς. Οι Κουραϊσίτες προσπάθησαν πολλές φορές να πείσουν τον θείο για την άρση της προστασίας του, αλλά αυτό κατέστη αδύνατον. Οι Κουραϊσίτες ξαναπροσπάθησαν να απομακρύνουν τον Αμπου Τάλιμπ, του είπαν: Γιατί δεν παίρνεις το Ιμάρα μπιν αλ- Ουαλίντ, που είναι εμφανίσιμο και μυαλωμένο παιδί, να τον έχεις για γιο και να μας παραδώσεις τον Μουχάμμαντ που έχει αλλάξει την θρησκεία των πατεράδων σου και δίχασε τους Κουραϊσίτες, έτσι έχεις άνδρα έναντι άνδρα;
Ο Αμπου Τάλιμπ τους απάντησε με κατηγορηματικό τρόπο: Μα τι άδικη πρόταση! Μου δίνετε το γιο σας να τον θρέψω και να τον μεγαλώσω και παίρνετε το γιο μου να τον σκοτώσετε, αυτό δεν γίνεται με τίποτα… Στην πορεία ο Αμπου Τζάχλ θα προσπαθήσει να παραβιάσει το άσυλο του Αμπου Τάλιμπ, όμως ο Χάμζα, ο δεύτερος θείος του Προφήτη θα αντιδράσει χτυπώντας τον στο μέτωπο, πληγώνοντας τον, και προκαλώντας τον να εκδικηθεί εάν μπορούσε. Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό όπου ο Προφήτης ενώ προσευχόταν μπροστά στην Αλ-Κάαμπα, ένας Κουραϊσίτης έφερε έντερα ζώου με ακαθαρσίες και αίματα, και τα έριξε πάνω του. Οι Κουραϊσίτες γελούσαν πολύ, ενώ ο Προφήτης συνέχισε την προσευχή του, μέχρι που ήρθε η κόρη του Φάτιμα- ήταν τότε μικρή- και του καθάρισε τα ρούχα. Σε άλλο περιστατικό, οι ηγέτες των Κουραϊς μαζεύτηκαν στο τέμενος, και αναφέρθηκαν στον Προφήτη σχετικά με το τι έλεγε για τα είδωλα τους.- Έχουμε κάνει πολλή υπομονή με αυτόν, αναφέρει με κακά λόγια τους θεούς μας και υποστηρίζει πως δεν είμαστε μυαλωμένοι, κάναμε πολλή υπομονή για ένα σοβαρό ζήτημα.Ενώ μιλούσαν εμφανίστηκε ο Προφήτης και έτρεξαν όλοι προς αυτόν.Στάθηκαν γύρω του.- Εσύ αναφέρεις με τέτοια λόγια του θεούς μας;- Ναι, απάντησε ο Προφήτης.Ένας από αυτούς τον έπιασε από τα ρούχα και ο Αμπού Μπάκρ έτρεξε κλαίγοντας, στάθηκε μπροστά τους και είπε:- Σκοτώνετε έναν άνθρωπο, επειδή λέει ο θεός μου είναι ο Αλλάχ;
Ο Αμπού Λάχαμπ, ο θείος του Προφήτη, τον ακολουθούσε στις αγορές και όπου πήγαινε για να τον διαψεύδει, και να προειδοποιεί τους άλλους για τους κινδύνους του.ʼλλη φορά ο Ουμάια μπιν Χάλαφ έφτυσε τον Προφήτη στο πρόσωπό.
Οι Κουραϊσίτες λίγο πριν μεταναστεύσει ο Προφήτης στη Μαντίνα, έκαναν και μια απόπειρα να τον σκοτώνουν, αλλά το σχέδιο απέτυχε. Οι πειρασμοί δεν ήταν μόνο σωματικοί. Οι Κουραϊσίτες κορόϊδευαν τον Προφήτη κάθε φορά που περνούσε από αυτούς και του φώναζαν: Δε σου μίλησε κανείς εξ ουρανού σήμερα;
Οι προσπάθειές τους δεν ήταν μόνο απειλητικές. Πολλές φορές του κάναν κάποιες προσφορές που στόχευαν στην αποτροπή του από το να συνεχίσει το έργο του.Οι Κουραϊσίτες σε κάποια φάση είπαν: Βρείτε τον πιο γνώστη μεταξύ σας σε θέματα μαγείας, μοναχισμού, και ποίησης και ας έρθει μπροστά σε αυτόν που μας έχει διχάσει, και έχει υποβαθμίσει την πίστη μας για να του μιλήσει και ας δούμε τι θα του απαντήσει.Έτσι βρήκαν έναν γνωστό τους, τον Ούμπα μπιμ αλ-Ραμπί’ε, που πήγε στον Προφήτη, και απευθύνθηκε σε αυτόν λέγοντας:- Ω! Μουχάμμαντ, είσαι καλύτερος του παππού σου Αμπντουλ Μούταλιμπ; Ο Προφήτης δεν απάντησε, καθώς δεν ήθελε να κάνει τέτοια άστοχη συζήτηση.Ο Οϋτμπα συνέχισε:- Εάν αυτοί είναι καλύτεροι σου, αυτοί έχουν λατρέψει τους θεούς που προσβάλεις και εάν εσύ είσαι καλύτερος, μίλα να σε ακούσουμε, γιατί δεν έχουμε βρεί μεγαλύτερη ατυχία από σένα. Μας δίχασες και πρόσβαλες την πίστη μας, μας ρεζίλεψες σε όλους τους ʼραβες, μέχρι που διαδόθηκε μεταξύ τους ότι οι Κουραϊς έχουν έναν μάγο, έναν ποιητή. Εάν αυτό που έχεις είναι οικονομική ανάγκη, θα σου μαζεύουμε λεφτά από μας ώστε να γίνει ο πλουσιότερος μας κι αν θέλεις να παντρευτείς, διάλεξε όποιες γυναίκες των Κουραϊς να σε παντρέψουμε με 10 από αυτές.- Τελείωσες; Ρώτησε ο Προφήτης.- Ναι, απάντησε ο Ούτμπα.Ο Προφήτης άρχισε να απαγγέλλει εδάφια του Κοράνιο:«Χά μίμ, μια Αποκάλυψη από τον Παντελεήμονα, τον Πολυεύσπλαχνο. Μια αποκάλυψη της οποίας τα εδάφια έχουν επεξηγηθεί με την αραβική γλώσσα, για κάποιους που κατανοούν… εάν όμως αδιαφορήσουν, να τους πεις: σας προειδοποιώ ένα κεραυνό παρόμοιο με εκείνο των ʼντ και των Θαμούντ »- Φτάνει, δεν έχεις τίποτα άλλο, τον διέκοψε ο Ούτμπα.- Όχι, απάντησε ο Προφήτης. Ο Ούτμπα, επέστρεψε στους Κουραϊσίτες, που τον ρώτησαν:- Τι έχεις;- ʼκουσα λόγια που παρόμοια τους δεν έχω ακούσει ποτέ μου, δεν είναι ούτε ποίημα ούτε μαγεία, ούτε λόγια μοναχών. Ακούστε με Κουραϊσίτες και παρατήστε αυτόν τον άνθρωπο, γιατί τα λόγια του θα έχουν μεγάλη επίδραση, έτσι εάν οι ʼραβες του ρίξουν, θα απαλλαχτείτε από αυτόν με χέρια άλλων κι εάν κυριαρχήσει αυτός πάνω τους, το βασίλειο του θα είναι και δικό σας και θα είστε οι πιο ευτυχισμένοι μεταξύ όλων.- Σε έχει μαγέψει κι εσένα με την γλώσσα του, είπαν οι Κουραϊσίτες. - Αυτή είναι η γνώμη μου κι ας κάνετε ότι θέλετε, απάντησε ο Ούτμπα.
Σε άλλο περιστατικό, οι Κουραϊσίτες κατηγόρησαν το Προφήτη με τα συνηθισμένα, και όταν του πρότειναν τα ίδια, αυτός απάντησε κατηγορηματικά:- Δεν έχω τίποτα από αυτά που με κατηγορείτε, ούτε στάλθηκα να σας ζητήσω κάτι από τα λεφτά σας, ούτε την δόξα ούτε να γίνω βασιλιάς σας, αλλά ο Αλλάχ με έστειλε για σας ως απόστολο και μου παράδωσε μια αποκάλυψη, και με διάταξε να είμαι προειδοποιτής σας. Έτσι σας παρέδωσα το μήνυμα και σας συμβούλευσα. Εάν το δεχτείτε θα είναι το δικό σας μερίδιο σε αυτήν την ζωή και στην έσχατη ζωή, αλλιώς θα κάνω υπομονή μέχρι να κρίνει μεταξύ μας ο Θεός.Με την ηρωική στάση του Προφήτη και των συνοδών του, οι προτάσεις πήραν άλλες μορφές. Μια από αυτές ήταν η εξής:- Μουχάμμαντ, να λατρέψουμε τον Θεό σου και σύ τους δικούς μας, έτσι εάν έχεις δίκαιο εσύ παίρνουμε εμείς ένα μερίδιο κι εάν έχουμε εμείς δίκαιο παίρνεις εσύ από μας.Η απάντηση αυτήν την φορά ήρθε από το Κοράνιο:«Λέγε: Ω! εσείς αρνητές της Πίστης. Δεν λατρεύω αυτά που λατρεύετε. Κι ούτε εσείς λατρεύετε αυτό που λατρεύω. Κι ούτε θα λατρεύω αυτά που λατρεύετε. Κι ούτε εσείς θα λατρεύετε αυτόν που λατρεύω. ʼλλη πίστη έχετε εσείς, και άλλη έχω εγώ.»Οι Κουραϊσίτες δεν θα υποχωρούσαν εύκολα, ξαναζήτησαν από τον Προφήτη να διαγράψει από το Κοράνιο τα εδάφια που αναφέρουν τα είδωλα τους, η απάντηση ήρθε πάλι από το Κοράνιο: «κι εάν οι θείες Εντολές μας απαγγελθούν φανερές σε αυτούς, λένε όσοι δεν πιστεύουν στην έσχατη μέρα: να φέρεις άλλο Κοράνιο, ή να το αλλάξεις, πες: δεν είναι στο χέρι μου να το αλλάξω εξ ιδίων μου, δεν ακολουθώ παρά μόνο ό΄τι μου εμπνέεται, εγώ φοβάμαι να παρακούσω τον Θεό μου τα βάσανα μιας Μεγάλης Μέρας. »
Προπαγάνδα και δυσφήμησηΟι Κουραϊσίτες εν όψει του προσκυνήματος μαζεύτηκαν για διαβούλευση, ώστε να μπορέσουν να παρουσιάσουν μια ενωμένη στάση απέναντι στον Προφήτη και την καινούργια θρησκεία, καθώς αναμενόταν να επισκεφτούν τη Μέκκα πολλοί ʼραβες από τις γύρω περιοχές της Αραβικής Χερσονήσου, Για αυτό επιθυμούσαν να μην επηρεαστεί κανένας τους από τον Μουχάμμαντ κι έτσι να επιτευχθεί η εξάπλωση του Ισλάμ και εκτός Μέκκας. Δεν ήταν τόσο απλό να βρούν την κατάλληλη κατηγορία που θα την καταλόγιζαν στον Προφήτη, αφού ήταν άνθρωπος χωρίς ελαττώματα, αλλά ήταν καθ’όλα έτοιμοι να το προσπαθήσουν. Επικεφαλής τους στην απόπειρα αυτή ήταν ο Αλ-Ουαλίντ μπιν αλ-Μουγγίρα, ένας από τους γνωστούς ηγέτες της Μέκκας.- Πρέπει να έχουμε μια συγκεκριμένη άποψη για τον Μουχάμμαντ, ώστε να απομακρύνουμε τους προσκυνητές από αυτόν.- Πες μας εσύ τι να πούμε για αυτόν.- Εσείς ξέρετε καλύτερα, πείτε μου να ακούσω.- Να πούμε πως είναι μοναχός.- Δεν είναι, έχω δει τους μοναχούς και τα λόγια τους, δεν είναι τίποτα από αυτά.- Να πούμε, τρελός;- Όχι, δεν είναι αυτά συμπτώματα τρέλας.- Να πούμε ποιητής; - Ξέρουμε το ποίημα και την τέχνη του, δεν είναι κάτι παρόμοιο.- Να πούμε μάγος;- Δεν είναι μάγος, έχουμε τους μάγους και την μαγεία τους, δεν είναι από αυτά.- Τότε τι να πούμε;- Μα τον Θεό, τα λόγια του έχουν γλύκα και η ρίζα του είναι βαθιά στερεωμένη, τα κλαδιά του έχουν καρπούς και οποιαδήποτε προσπάθεια να τον μιμηθείτε θα φανεί άστοχη. Το πιο λογικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εναντίον του είναι να πούμε πως είναι μάγος, να πούμε: Είναι ένας μάγος που χωρίζει τον άνθρωπο με τον πατέρα του, τον χωρίζει από τον αδελφό του, τη γυναίκα του, και τη φυλή του.Το Κοράνιο αναφέρεται στην προαναφερόμενη συζήτηση, και στον Αλ-Ουαλίντ που έκανε την συγκεκριμένη πρόταση . Η συζήτηση εμφανίζει πως ο πόλεμος που κήρυξαν οι Ειδωλολάτρες στο Προφήτη δεν ήταν αυθόρμητος ούτε ανοργάνωτος, αλλά τον παρακινούσαν πονηρά μυαλά, και αρρωστημένες προσωπικότητες, με σχέδια και μηχανογραφίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.