Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Ρώτησε

Χάλιντ ιμπν Ουαλίντ (ραντιγιαλλάχου άνχου) από τη στιγμή που έγινε μουσουλμάνος, πολέμησε γενναία στις ισλαμικές κατακτήσεις και η πρώτη μάχη στην οποία συμμετείχε, ήταν η μάχη της Μούτα (τον όγδωο χρόνο μετά την εγίρα) όπου από τη γενναιότητα του, ονομάστηκε “σαϊφουλλάχ” (το ξίφος του ΑΛΛΑΧ).

Ο Χάλιντ ιμπν Ουαλίντ λοιπόν μας λέει ότι κάποιος βεδουίνος πήγε στον προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) κάποια στιγμή και τον ρώτησε:
- “Ω απεσταλμένε του Θεού! Θέλω να γίνω ο πιο μυαλωμένος από τους ανθρώπους. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να έχεις φόβο Θεού, να εκτελείς τις εντολές Του και να απομακρύνεις τον εαυτό σου από αυτά που απαγορεύει”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του Θεού! Θέλω να γίνω ο πιο πλούσιος των ανθρώπων. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να ευγνομωνείς τον Θεό για ό,τι έχεις. Να Τον ευχαριστείς για ό,τι σου έδωσε”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω να γίνω ο πιο ωφέλιμος απ’ τους ανθρώπους. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησς:
· “Ο πιο ωφέλιμος και προκομμένος άνθρωπος, είναι αυτός που είναι καλός και εξυπηρετικός με τους συνανθρώπους του”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του Θεού! Θέλω να γίνω ο πιο δίκαιος απ΄ τους ανθρώπους. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Ό,τι επιθυμείς για τον εαυτό σου, το ίδιο να επιθυμείς και για τους ανθρώπους”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του Θεού! Θέλω να βρεθώ όσο πιο κοντά στον ΑΛΛΑΧ γίνεται. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να κάνεις πολύ δικρ (επίκληση του ΑΛΛΑΧ) τον ΑΛΛΑΧ για να είσαι όσο πιο κοντά Του”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω να είμαι στους μουχσινίν (αυτούς που έχουν τη χάρη). Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Ακόμα και όταν δουλεύεις και λατρεύεις τον ΑΛΛΑΧ, να μη ξεχνάς ότι ο ΑΛΛΑΧ σε βλέπει. Ακόμα και αν εσύ δεν τον βλέπεις, Εκείνος σε βλέπει”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω να τελειοποιήσω την πίστη μου. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να ομορφήνεις την ηθική σου”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω να ανήκω στην αχλ ουλ-τάατ (αυτοί που υπακούν και χτυπούν τον εγωισμό τους). Τί να κάνω”?

Απάντησε ο προφήτης:
· “Να εκτελείς τα φαρντ (τις θρησκευτικές υποχρεώσεις του μουσουλμάνου)”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω να πλησιάζω καθαρός τον ΑΛΛΑΧ. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να κάνεις γουσλ (πλύσιμο όλου του σώματος μετά από σεξουαλική επαφή ή εκσπερμάτωση) με προσοχή”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω την Ημέρα της Κρίσης να είμαι λουσμένος στο φως. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να μην κάνεις καμιά αδικία και καμιά τυραννία σ’ αυτόν τον κόσμο”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του Θεού! Θέλω να με ελεήσει ο Κύριος μου. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να ελεείς τον εαυτό σου και να δείχνεις έλεος σε όλα τα δημιουργήματα του ΑΛΛΑΧ. ΄΄Ετσι ο Κύριος Σου θα σε ελεήσει”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω να μειωθούν οι αμαρτίες μου. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να κάνεις τάουμπα (μετάνοια) και ιστιγφάρ (το να ζητάς συγχώρεση)”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω να γίνω ο πιο δυνατός των ανθρώπων. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να έχεις τάκουα (ευσέβεια) και “δέσου” με τον ΑΛΛΑΧ”.

Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω να γίνω ο πιο τιμημένος των ανθρώπων. Τί να κάνω”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Να μη κατηγορήσεις ποτέ κανέναν άνθρωπο”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω να είμαι ασφαλής από την τιμωρία του ΑΛΛΑΧ. Τί να κάνω”?

Απάντησε ο προφήτης:
· “Να μη μαλώνεις με κανέναν και έτσι θα είσαι ασφαλής απ’ την τιμωρία του ΑΛΛΑΧ”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Θέλω να μη με ρεζιλέψει ο ΑΛΛΑΧ ανάμεσα στους ανθρώπους. Τί να κάνω”?

Απάντησε ο προφήτης:
· “Να καλύπτεις την άουρα (το μέρος του σώματος που πρέπει να καλύπτεται) σου για να μη δείξει ο ΑΛΛΑΧ τις ντροπές σου στους ανθρώπους”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Θέλω ο ΑΛΛΑΧ να καλύψει την ντροπή μου. Τί να κάνω”?

Απάντησε ο προφήτης:
· “Να ντύνεις τις ντροπές (να συμβουλεύεις και να διορθώνεις τα λάθη) του συνανθρώπου σου και ο ΑΛΛΑΧ ας ντύσει τις ντροπές σου”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ω απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ! Τί είναι αυτό που θα εκμηδενίσει τις αμαρτίες μου”?

Απάντησε ο προφήτης:
· “Τα δάκρυα, η γαλήνη κατά την προσευχή και η υπομονή στις δυσκολίες”.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Ποιά είναι η πιο βαριά αμαρτία”?

Ο προφήτης απάντησε:
· “Η αθλιότητα (και η ειδωλολατρία)’.


Ρώτησε ο βεδουίνος:
· “Τί είναι αυτό που σβήνει τη φωτιά της κόλασης απεσταλμένε του ΑΛΛΑΧ”?

Ο προφήτης απάντησε:
- “Η υπομονή και η ευσέβεια” (Kanz ul-ummal, xvi)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.