Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Ισλάμ-Χριστιανισμός

Μια απάντηση στα ψέματα και στις κριτικές των Χριστιανών


Αγαπητοί φίλοι, εδώ θα ήθελα να απαντήσω στους ανόητους ισχυρισμούς και κριτικές, που κατά καιρούς έχουν εκστομίσει οι Χριστιανοί εναντίον του Ισλάμ και του Ιερού Κορανίου. Κριτικές και ισχυρισμούς ότι το Κοράνι δεν κηρύττει για ηθική και αρχές αλλά φυσικά οι κατά τα άλλα αγαπητοί Χριστιανοί, ψεύδονται ασύστολα και χυδαία. Για παράδειγμα κάποιος Χριστιανός φίλος μου είχε πει: “Ο Χριστιανισμός καλεί τους ανθρώπους να αναπτύξουν υψηλά ηθικά ιδανικά και καλεί τους Χριστιανούς να αναπτύξουν αρετές, κάτι που δε συμβαίνει στη θρησκεία του Μωάμεθ”. Ήδη βέβαια εδώ ο άνθρωπος αυτός έκανε (όπως πολλοί άλλοι) το πρώτο του λάθος αφού είπε: “Μωάμεθ” ενώ το πραγματικό όνομα του προφήτη, είναι: “Άμπουλ-Κάσιμ Μουχάμμεντ αλ-Μουσταφά ιμπν Αμπντουλλάχ ιμπν Αμπντουλ-Μουττάλιμπ ιμπν Χάσιμ αλ-Κουράϊσι αλ-Μάκκι” ή πιο απλά “Μουχάμμεντ” και φυσικά το Ισλάμ δεν είναι “η θρησκεία του Μωάμεθ” όπως είπε. Ο Μουχάμμεντ αλ-Μουσταφά (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο τελευταίος προφήτης του ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα.


Εδώ θα απαντήσω στις ψευδείς κατηγορίες ότι το Ισλάμ δεν καλλιεργεί την ηθική και την καλυτέρευση του χαρακτήρα των μουσουλμάνων, κάνοντας μια σύγκριση ανάμεσα στη Βίβλο και στο Ιερό Κοράνι, παρουσιάζοντας κάποιες αρετές τις οποίες καλείται να καλλιεργήσει κάθε μουσουλμάνος και κάποιες καταστάσεις που πρέπει να αποφεύγονται οπωσδήποτε.



Ταπεινοφροσύνη

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι νοιώθουν τον εαυτό τους φτωχό μπροστά στον Θεό, γιατί δικιά τους είναι η βασιλεία του Θεού” (Ματθαίος, 5:3).


Κοράνι:
“Μάθετε ότι η ζωή σ’ αυτόν τον κόσμο δεν είναι παρά παιχνίδι και διασκέδαση, πολυτέλεια αμοιβαία καυχησιολογία και αντιζηλία μεταξύ σας του πλούτου και των παιδιών. Να και ένα παράδειγμα από τη βροχή, που μ’ αυτή αναζωογονούνται τα φυτά και τέρπει τις καρδιές των απίστων’ σε λίγο μαραίνονται και τα βλέπεις κίτρινα..” (Κοράνι, 57:26)


και


“Η απασχόληση με την κοσμική ζωή δεν είναι παρά παίξιμο και σε μάτη. Η απασχόληση όμως για τη Μέλλουσα Ζωή είναι για τους ευσεβείς καλύτερα. Δεν το καταλάβατε λοιπόν” (Κοράνι, 6:32).



Αυτοκριτική

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι θλίβονται για τις αμαρτίες τους και το κακό που κυριαρχεί στον κόσμο, γιατί αυτοί θα παρηγορηθούν από τον Θεό” (Ματθαίος, 5:4).


Κοράνι:
“Να είστε βέβαιοι, θα σας δοκιμάσουμε με λίγο φόβο και πείνα και με μικρό χάσιμο απ’ την περιουσία και από τις ψυχές των ανθρώπων και από τους καρπούς. Να αναγγέλλεις τα καλά νέα στους υπομονετικούς.

Αυτοί είναι που αν καμιά συμφορά τους πιάνει, λένε: «Ανήκουμε στον ΑΛΛΑΧ και σ’ Αυτόν επιστρέφουμε».

Αυτοί είναι που θα πετύχουν τη συγχώρηση απ’ τον Κύριο τους και έλεος και είναι οι μόνοι καθοδηγούμενοι” (Κοράνι, 2:155-157).



Πραότητα

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι φέρονται με πραότητα γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη της επαγγελίας” (Ματθαίος, 5:5).


Κοράνι:
“Και βιαστείτε για συγχώρηση απ’ τον Κύριο σας και για τον Παράδεισο, που είναι πλατύς όσο και οι ουρανοί και η γη και που προετοιμάστηκε για τους δίκαιους,

που ξοδεύουν ελεύθερα (σε ελεημοσύνες) είτε όταν ευημερούν είτε όταν ατυχούν και που περιορίζουν τον θυμό τους και συγχωρούν όλους τους ανθρώπους, γιατί ο ΑΛΛΑΧ αγαπάει τους αγαθοεργούς” (Κοράνι, 3:133-134)


και


“Οτιδήποτε σας δίνεται εδώ, δεν είναι παρά πρόσκαιρη άνεση στη ζωή αυτού του κόσμου ενώ ό,τι υπάρχει με τον ΑΛΛΑΧ, είναι καλύτερο και μόνιμο γι’ αυτούς που πιστεύουν και εναποθέτουν την πίστη τους στον Κύριο τους

και γι’ αυτούς που αποφεύγουν τα μεγαλύτερα αμαρτήματα και την ακολασία και συγχωρούν ακόμα και όταν είναι οργισμένοι

και γι’ αυτούς που υπακούν τον Κύριο τους και τηρούν τακτική προσευχή και συσκέπτονται για τις υποθέσεις τους συμβουλεύοντας ο ένας τον άλλο και ξοδεύουν (σε ελεημοσύνες) από εκείνα που τους έχουμε παραχωρήσει για τη συντήρηση τους

και γι’ αυτούς που όταν δοκιμαστούν από μια αδικία, (δεν ζαρώνουν από φόβο αλλά) κάνουν αντίποινα για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.

Η ανταμοιβή για ένα κακό πρέπει να είναι μια όμοια (σε βαθμό) βλάβη για το ίδιο πράγμα αλλά όποιος συγχωρεί και συμβιβάζεται, η αμοιβή του βρίσκεται στον ΑΛΛΑΧ. Βεβαίως, Αυτός δεν αγαπά τους άδικους.

Βέβαια αν κανείς αντιδρά (αμυνόμενος) έπειτα από μια αδικία που του έγινε, καμιά μομφή δεν υπάρχει πάνω του.

Η μομφή είναι μόνο ενάντια σ’ αυτούς που αδικούν τους ανθρώπους και αυθαδέστατα παρανομούν στη γη, αψηφώντας το ορθό και το δίκαιο. Αυτοί, οπωσδήποτε θα έχουν επώδυνα βασανιστήρια (την Κόλαση).

Και όποιος υπομένει και συγχωρεί, αυτό βέβαια είναι μια άσκηση θαρραλέας θέλησης και αποφασιστικότητας στη σωστή κατεύθυνση των υποθέσεων”
(Κοράνι, 42:36-43).


Εδώ λοιπόν κάποιος ίσως ρωτήσει: “Ναι αλλά ο Χριστιανισμός δεν επιτρέπει την εκδίκηση και καλεί τους Χριστιανούς να συγχωρούν άμεσα. Γιατί το Ισλάμ επιτρέπει την αντίδραση? Δεν είναι μια μορφή εκδίκησης? Δεν είναι αυτό απόδειξη της ηθικής ανωτερότητας του Χριστιανισμού”? Η απάντηση είναι ένα μεγάλο: “’Όχι”. Στον Χριστιανισμό ο Χριστιανός εξαναγκάζεται ηθικά να συγχωρήσει, χωρίς να έχει επιλογή. Στο Ισλάμ δεν είναι έτσι. Στο Ισλάμ ο μουσουλμάνος έχει την επιλογή να τιμωρήσει κάποιον που του έκανε κακό με ένα ίδιας αξίας κακό ή να συγχωρήσει και προτρέπεται προς τη συγχώρηση από το ίδιο το Ιερό Κοράνι:
“αλλά όποιος συγχωρεί και συμβιβάζεται, η αμοιβή του βρίσκεται στον ΑΛΛΑΧ”. Η συγχώρηση είναι μια μεγάλη αρετή. Δεν είναι αυτό μια απόδειξη της ηθικής ανωτερότητας του Ισλάμ? Η απάντηση είναι ένα μεγάλο «ΝΑΙ» γιατί όπως είπα ο Χριστιανός εξαναγκάζεται ηθικά να συγχωρήσει ενώ ο μουσουλμάνος έχει το δικαίωμα να επιλέξει αν θα συγχωρήσει κάποιον ή όχι. Έτσι αν ο μουσουλμάνος αποποιηθεί το δικαίωμα του για εκδίκηση και προτιμήσει να συγχωρήσει (ενώ θα μπορούσε να μη το κάνει), τότε θα το έχει κάνει πραγματικά από την καρδιά του και τότε μόνο η συγχώρηση θα έχει πραγματική αξία’ όταν γίνεται από καρδιάς και όχι όταν γίνεται αναγκαστικά, χωρίς να υπάρχει το δικαίωμα της αντίθετης επιλογής,



Ράχμα (έλεος)

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι δείχνουν έλεος στους άλλους γιατί σ’ αυτούς θα δείξει ο Θεός το έλεος Του” (Ματθαίος, 5:7).


Κοράνι:
“Και όμως εκείνοι που στην καρδιά τους υπάρχει αρρώστια (υποκρισία), αυξήθηκε σ’ αυτούς η απιστία τους και πέθαναν όντας άπιστοι

ή μήπως δε βλέπουν ότι δοκιμάζονται κάθε χρόνο μια ή δύο φορές? Και όμως δεν μετανοούν, ούτε προσέχουν” (Κοράνι, 9:125-126).


Ο Αμπντουλλάχ ιμπν Αμρ ιμπν Ας (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είπε: “Ο ΑΛΛΑΧ θα δείξει έλεος σ’ αυτούς που δείχνουν έλεος. Να είστε ελεήμονες μ’ αυτούς που είναι στη γη, έτσι ώστε να σας δείξει έλεος Αυτός που είναι στον ουρανό…”
(Tirmidhi, Birr 16; Abu Dawood, Adab 66).


Ο Τζαρίρ (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είπε: “Ο ΑΛΛΑΧ δεν θα δείξει έλεος στους ανθρώπους που δε δείχνουν έλεος” (Sahih al-Bukhari, Tauhid 2, Adab 27; Sahih Muslim, Fadail 66).



Αντάμπ (ήθος, Καθαρή καρδιά)

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι έχουν καθαρή καρδιά γιατί αυτοί θα δουν το «πρόσωπο» του Θεού”
(Ματθαίος, 5:8).


Κοράνι:
“Και διάβασε τους από την ιστορία του Ιμπραήμ (Αβραάμ).

Πρόσεξε τι είπε στον πατέρα του και στον λαό του: «Τι είναι αυτό που λατρεύετε»?

Είπαν: «Λατρεύουμε είδωλα και παραμένουμε συνέχεια στην υπηρεσία τους».

Είπε: «Μήπως σας ακούνε όταν τα επικαλείστε

Ή μήπως σας ωφελούν ή σας βλάπτουν»?

Είπαν: «Βρήκαμε τους πατέρες μας να κάνουν το ίδιο».

Είπε: «Κοιτάξτε αυτά που λατρεύετε

εσείς και οι πατέρες σας πολύ πιο πριν.

Αυτά είναι εχθροί μου ενώ ο Κύριος του σύμπαντος

που με έπλασε και είναι Εκείνος που με καθοδηγεί,

που με τρέφει και με ποτίζει

και όταν είμαι άρρωστος Εκείνος με γιατρεύει

και με θανατώνει και έπειτα με ξαναζωντανεύει

και που ελπίζω να μου συγχωρήσει την αμαρτία μου κατά την Ημέρα της Πίστης.

Κύριε μου! Δώρισε μου κρίση και κατάταξε με στους ενάρετους

και κάνε για μένα μια γλώσσα αλήθειας στις επόμενες γενιές

και κάνε με από τους κληρονόμους του Κήπου της Μακαριότητας (Παραδείσου)

και συγχώρεσε τον πατέρα μου γιατί ήταν με τους παραπλανημένους

και μη με ντροπιάσεις την Ημέρα (της Κρίσης) που οι άνθρωποι θα αναστηθούν.

Την Ημέρα που ούτε ο πλούτος ούτε τα παιδιά θα ωφελήσουν,

παρά μόνο εκείνος (θα ευδοκιμήσει) που θα παρουσιαστεί στον ΑΛΛΑΧ με πιστή (αγνή) καρδιά»” (Κοράνι, 26:69-89).


Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είχε πει:

“Ο ΑΛΛΑΧ δεν κοιτάει ούτε στο αν είστε όμορφοι ή άσχημοι ούτε στην περιουσία σας. Ο ΑΛΛΑΧ θα κοιτάξει μόνο στην καρδιά και στις πράξεις σας”

(Sahih Muslim, Birr 33; Ibn Majah, Zuhd 9; Ahmed ibn Hanbal, Al-Musnad 2/285, 539).



Ειρήνη

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι φέρνουν την ειρήνη στους ανθρώπους γιατί αυτοί θα ονομαστούν παιδιά του Θεού” (Ματθαίος, 5:9).


Κοράνι:
“Και όποιος κάνει ένα σφάλμα ή μια αμαρτία και στη συνέχεια την πετάξει πάνω σε κάποιον άλλο αθώο, τότε θα επωμιστεί τις συνέπειες της συκοφαντίας και της ολοφάνερης αμαρτίας.

Και αν δεν προστάτευε η Χάρη και η Ευσπλαχνία του ΑΛΛΑΧ, χωρίς αμφιβολία μια ομάδα (τους υποκριτές) θα πετύχαινε να σε καθοδηγήσει στην πλάνη. Στην πραγματικότητα όμως μόνο τον εαυτό τους αποπλάνησαν, χωρίς να σε βλάψουν σε τίποτα. Και ο ΑΛΛΑΧ σου έστειλε κάτω το Βιβλίο (Κοράνι) και τη σοφία και σου δίδαξε ό,τι πριν δε γνώριζες. Και ήταν μεγάλη η χάρη του ΑΛΛΑΧ σε σένα.

Δεν υπάρχει τίποτα καλό σε πολλά ψιθυρίσματα τους εκτός αν κάποιος προτρέπει τη χορήγηση ελεημοσύνης ή μιας καλής πράξης ή της συμφιλίωσης ανάμεσα στους ανθρώπους. Και όποιος κάνει αυτό με σκοπό να πετύχει την ευαρέσκεια του ΑΛΛΑΧ, θα του δώσουμε αμοιβή μεγάλης αξίας” (Κοράνι, 4:112-114).



Σαμπρ (υπομονή)

Βίβλος:
“Μακάριοι όσοι διώκονται για την επικράτηση του θελήματος του Θεού γιατί σ’ αυτούς ανήκει η βασιλεία του Θεού” (Ματθαίος, 5:10).


Κοράνι:
“Ω εσείς που πιστεύετε! Να επιμείνετε με υπομονή και σταθερότητα. Συναγωνιστείτε με τέτοια επιμονή και να είστε πάντα έτοιμοι (για πόλεμο και δίωξη) και να σέβεστε τον ΑΛΛΑΧ για να μπορέσετε να ευτυχήσετε”
(Κοράνι, 3:200)


και


“Ό,τι έχετε μαζί σας, εξαφανίζεται αλλά ό,τι έχει ο ΑΛΛΑΧ, παραμένει. Και θα χορηγήσουμε βέβαια σ’ εκείνους που υπέμεναν καρτερικά την αμοιβή τους, σύμφωνα με το καλύτερο από τα έργα τους” (Κοράνι, 16:96).


και


“Και όσοι υπομένουν καρτερικά αναζητώντας την ικανοποίηση του Κυρίου τους και διατηρούν τακτική προσευχή και ξοδεύουν (σε ελεημοσύνες) –μυστικά και φανερά- από εκείνα που τους έχουμε χορηγήσει και αντιμετωπίζουν το κακό με το καλό, αυτοί έχουν την καλή ανταμοιβή της ζωής σ’ αυτόν τον κόσμο”
(Κοράνι, 13:22).



Τάκουα (ευσέβεια)

Βίβλος:
“Γι’ αυτό να έχετε υπόψη σας ότι αν η ευσέβεια (δικαιοσύνη) σας δεν ξεπεράσει την ευσέβεια των γραμματέων και των Φαρισαίων, δε θα μπείτε στη βασιλεία του Θεού” (Ματθαίος, 5:20).


Κοράνι:
“Ο ΑΛΛΑΧ όμως σας διατάζει να αποδώσετε ό,τι σας εμπιστεύτηκαν σ’ αυτούς που τους ανήκει και όταν δικάζετε ανάμεσα σε ανθρώπους, να δικάζετε με δικαιοσύνη. Είναι εξαιρετική η διδασκαλία που σας έδωσε. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ όλα τα ακούει και όλα τα βλέπει” (Κοράνι, 4:58).


Ο ίδιος ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είχε πει ότι ένας δικαστής δεν πρέπει να δικάζει όταν είναι θυμωμένος και ότι καλύτερα είναι κάποιος να κάνει λάθος με το να αθωώσει έναν ένοχο, παρά να κάνει λάθος καταδικάζοντας έναν αθώο και πάμπολλες φορές είχε καταδικάσει την υποκρισία και είχε τονίσει την καλοσύνη, την ειλικρίνεια και την πραγματική τάκουα (ευσέβεια).


Κοράνι:
“Ευσέβεια δεν είναι μόνο να τρέφετε ανατολικά και δυτικά τα πρόσωπα σας αλλά η ευσέβεια είναι εκείνου που πιστεύει στον ΑΛΛΑΧ και στην Έσχατη Ημέρα, στους αγγέλους, στα βιβλία και στους προφήτες. (Ευσέβεια είναι) να δίνει από την περιουσία του (ως ελεημοσύνη) ενώ την αγαπάει για τους συγγενείς του και για τα ορφανά και για τους απόρους και για τους οδοιπόρους και τους ζητιάνους και για την απελευθέρωση των σκλάβων. (Ευσέβεια) είναι να εκτελεί (ο πιστός) την προσευχή, να καταβάλλει τη ζεκάτ (ελεημοσύνη) και αυτοί που κρατούν την υπόσχεση τους αν έχουν υποσχεθεί και οι υπομονετικοί στις δυσκολίες και στους πόνους (είναι ευσεβείς) και όταν πολεμάνε για το όνομα του ΑΛΛΑΧ. Τέτοιοι είναι εκείνοι που πιστεύουν στην αλήθεια και είναι ευσεβείς” (Κοράνι, 2:177).


O προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είχε πει ότι όποιος εφαρμόσει στη ζωή του το παραπάνω εδάφιο, έχει τελειοποιήσει την πίστη του.



Ιχσάν (Καλοσύνη προς όλους)

Βίβλος:
“Έχετε ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους προγόνους μας «Να μη κάνεις φόνο και όποιος κάνει φόνο, πρέπει να καταδικαστεί από τοπικό δικαστήριο». Εγώ όμως σας λέω πως ακόμα και όταν κάποιος οργίζεται εναντίον του αδερφού του χωρίς λόγο, πρέπει να καταδικαστεί από το τοπικό δικαστήριο. Και όποιος πει τον αδερφό του ανόητο, πρέπει να καταδικαστεί από το μεγάλο συνέδριο. Και όποιος τον πει ηλίθιο, πρέπει να καταδικαστεί στη φωτιά της κόλασης…..”
(Ματθαίος, 5:21-22…).


Κοράνι:
“Και να λατρεύετε τον ΑΛΛΑΧ και να μην έχετε στη λατρεία Αυτού κανέναν μέτοχο και να προσφέρετε καλοσύνη στους γονείς, στους συγγενείς. Στα ορφανά και στους φτωχούς, στους γείτονες που συνδέεστε με συγγένεια και στους γείτονες που δεν είναι συγγενείς, στους στενούς συντρόφους και στους οδοιπόρους που συναντάτε και σ’ όσες έχετε σαν αιχμάλωτες γιατί ο ΑΛΛΑΧ δεν αγαπάει τον υπερήφανο, τον ματαιόδοξο” (Κοράνι, 4:36)


και


“Και ούτε είναι δυνατόν να είναι ίσο το καλό με το κακό. Πλήρωσε (να ανταποδίδεις) το κακό με ό,τι είναι καλύτερο και τότε εκείνος που μεταξύ σου και μεταξύ του υπήρχε εχθρότητα, θα γίνει σαν στενός φίλος” (Κοράνι, 41:34).



Ζίνα (μοιχεία)

Βίβλος:
“Ακούσατε επίσης πως δόθηκε στους προγόνους μας η εντολή «Μη μοιχεύσεις» αλλά εγώ σας λέω πως όποιος βλέπει μια γυναίκα με πονηρή επιθυμία, έχει κιόλας διαπράξει μέσα του μοιχεία μ’ αυτήν” (Ματθαίος, 5:27-28).


Κοράνι:
“Και μη πλησιάζετε στη μοιχεία γιατί είναι αισχρή πράξη και μεγάλη αμαρτία που ανοίγει τον δρόμο (για άλλες αμαρτίες)” (Κοράνι, 17:32)


και


“Και εκείνοι (είναι πιστοί) που δεν επικαλούνται με τον ΑΛΛΑΧ άλλο θεό και δεν σκοτώνουν μια ζωντανή ψυχή που ο ΑΛΛΑΧ την έκανε ιερή, εκτός για μια δίκαιη αιτία και δε διαπράττουν μοιχεία. Και όποιος το κάνει αυτό, θα συναντήσει τιμωρία” (Κοράνι, 25:68).



Όρκοι

Βίβλος:
“Έχετε επίσης ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους προγόνους μας «Να μη γίνεις επίορκος αλλά να τηρήσεις τους όρκους που έδωσες στο όνομα του Κυρίου»” (Ματθαίος, 5:33).


Κοράνι:
“Ο ΑΛΛΑΧ δεν θα σας ζητήσει τον λόγο για τους ασήμαντους όρκους σας αλλά για όσους ορκιστήκατε σοβαρά. Ο εξαγνισμός για τους σοβαρούς όρκους είναι η διατροφή δέκα φτωχών κατά τον μέσο όρο διατροφής των οικογενειών σας ή ο ρουχισμός τους ή η απελευθέρωση ενός σκλάβου. Αν αυτό είναι πάνω απ΄ τις δυνάμεις σας, τότε να νηστέψετε για τρεις ημέρες. Αυτή είναι η εξιλέωση για τους όρκους που πήρατε. Τηρείστε όμως τους όρκους σας. Έτσι φανερώνει ο ΑΛΛΑΧ τις εντολές Του σε σας, μήπως και γίνετε ευγνώμονες” (Κοράνι, 5:89).



Ρίγια (επίδειξη)

Βίβλος:
“Να προσέχετε την ελεημοσύνη σας να μη γίνεται μπροστά στους ανθρώπους με σκοπό να σας επιδοκιμάσουν. Γιατί αν γίνεται έτσι, μη περιμένετε ανταμοιβή από τον ουράνιο Πατέρα σας. Όταν κάνεις ελεημοσύνη, μη το διατυμπανίζεις όπως κάνουν οι υποκριτές στις συναγωγές και στους δρόμους, για να τους τιμήσουν οι άνθρωποι. Σας βεβαιώνω πως αυτή η τιμή είναι όλη και όλη η ανταμοιβή τους. Εσύ αντίθετα όταν δίνεις ελεημοσύνη, ας μη ξέρει ούτε το αριστερό σου χέρι τι κάνει το δεξί σου, για να είναι αληθινά κρυφή η ελεημοσύνη σου..” (Ματθαίος, 6:1-4).


Κοράνι:
“Η παραβολή για εκείνους που ξοδεύουν από τις περιουσίες τους για τη χάρη του ΑΛΛΑΧ. Μοιάζουν σαν τον κόκκο του σιταριού που από ένα φύτρωσαν επτά στάχυα και που το καθένα δίνει εκατό κόκκους. Έτσι ο ΑΛΛΑΧ πολλαπλασιάζει τα αγαθά σ’ όσους θέλει γιατί ο ΑΛΛΑΧ είναι Απέραντος, Παντογνώστης.

Όσοι ξοδεύουν από τις περιουσίες τους για χάρη του ΑΛΛΑΧ και δεν επιδιώκουν μ’ αυτά που ξοδεύουν καμιά βλάβη ή σκοπό επίδειξης, γι’ αυτούς η αμοιβή είναι σίγουρη απ’ τον Κύριο τους. Κανείς φόβος δεν θα τους κυριεύσει, ούτε θα λυπηθούν.

Ο καλός λόγος και η συγνώμη, είναι προτιμότερα από ελεημοσύνη που την ακολουθεί η βλάβη. Ο ΑΛΛΑΧ είναι Πλούσιος, Μακρόθυμος.

Ω εσείς που πιστεύετε! Μη διαγράφετε την ελεημοσύνη σας με την επίδειξη και τη βλάβη σαν και εκείνον που ξοδεύει την περιουσία του για να επιδειχτεί στους ανθρώπους και δεν πιστεύει ούτε στον ΑΛΛΑΧ ούτε στην Έσχατη Ημέρα. Αυτός μοιάζει με σκληρό και άγονο βράχο, που πάνω του έχει λίγο χώμα και όταν πέφτει άφθονη βροχή, του αφαιρεί το χώμα και μένει γυμνός ο βράχος. Δεν θα κερδίσουν τίποτα από ό,τι κέρδισαν. Και ο ΑΛΛΑΧ δεν καθοδηγεί τους άπιστους ανθρώπους.

Και όσοι ξοδεύουν απ’ τις περιουσίες τους επιδιώκοντας τη χάρη του ΑΛΛΑΧ και την ενίσχυση της πίστης στην ψυχή τους, μοιάζουν με γόνιμο κήπο, σε υψηλό μέρος. Άφθονη βροχή πέφτει σ’ αυτόν και τον κάνει να πολλαπλασιάζει την παραγωγή. Αν όμως δεν δεχτεί άφθονη βροχή, αρκετή του είναι και η ψιχάλα. Ο ΑΛΛΑΧ βλέπει όλα όσα κάνετε.

Μήπως κανείς από σας θα ήθελε ενώ έχει έναν κήπο με φοινικόδεντρα και αμπέλια που από κάτω τους τρέχουν ποτάμια, γεμάτο με καρπούς όλων των ειδών και να τον πιάνουν τα γεράματα και χωρίς τα παιδιά του να έχουν αρκετή δύναμη για να προσέξουν τον εαυτό τους, να τον πιάσει ένας ανεμοστρόβιλος με φωτιά και να τον κάψει? Έτσι παρουσιάζει ο ΑΛΛΑΧ ολοκάθαρα σε σας τα Σημεία Του, για να τα προσέξετε.

Ω εσείς που πιστεύετε! Δώστε απ’ τα αγαθά που τίμια κερδίσατε και απ’ την παραγωγή που για σας κάνουμε τη γη να βγάλει και να μη διαλέξετε το κακό απ’ αυτά με σκοπό να το χαρίσετε, όταν εσείς οι ίδιοι δεν το δέχεστε, παρά μόνο με κλειστά τα μάτια. Και μάθετε ότι ο ΑΛΛΑΧ είναι Αυτάρκης, Αξιέπαινος.

Ο Σατανάς σας απειλεί με φτώχια και σας διατάζει να είστε φιλάργυροι. Ο ΑΛΛΑΧ όμως σας υπόσχεται την επιείκεια Του και τη χάρη Του. Και ο ΑΛΛΑΧ είναι απέραντα Γενναιόδωρος, Παντογνώστης.

Παραχωρεί σοφία σε όποιον θέλει. Και εκείνος που του χαρίστηκε η σύνεση, απολαμβάνει πράγματι πολλά αγαθά. Αλλά μονάχα οι άνθρωποι με κατανόηση νοιώθουν το μήνυμα.

Και οτιδήποτε ξοδεύετε σε ελεημοσύνη ή ως τάξιμο, να είστε βέβαιοι ότι ο ΑΛΛΑΧ τα γνωρίζει όλα. Στους αμαρτωλούς όμως δεν υπάρχει βοήθεια.

Καλό είναι να φανερώνετε την ελεημοσύνη σας. Καλύτερα όμως είναι να την αποκρύπτετε και να ελεείτε ανώνυμα εκείνους που έχουν ανάγκη. Αυτό επανορθώνει για σας μερικές αμαρτίες. Και ο ΑΛΛΑΧ γνωρίζει ό,τι κάνετε”
(Κοράνι, 2:261-271).



Υποκρισία

Βίβλος:
“Και όταν προσεύχεσαι, να μην είσαι σαν τους υποκριτές που τους αρέσει να στέκονται και να προσεύχονται στις συναγωγές και στα σταυροδρόμια, για να κάνουν καλή εντύπωση στους ανθρώπους. Σας βεβαιώνω πως αυτή είναι η ανταμοιβή τους” (Ματθαίος, 6:5).


Κοράνι:
“Μήπως είδες αυτόν που αρνείται την Κρίση?

Τέτοιος είναι και αυτός που αποδιώχνει με τραχύτητα το ορφανό

Και δεν ενθαρρύνει το τάισμα του φτωχού.

Αλίμονο σ’ αυτούς που συμμετέχουν στην προσευχή και αδιαφορούν για τις προσευχές τους από αμέλεια και προσεύχονται για επίδειξη

Και αρνούνται να προσφέρουν κάτι για τις ανάγκες των γειτόνων”
(Κοράνι, 107:1-7)


και


“Πες: «Δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος σαν και εσάς, η έμπνευση έχει έρθει σ’ εμένα ότι ο Θεός σας είναι ένας Θεός. Όποιος προσδοκεί να συναντήσει τον Κύριο του, ας κάνει ειλικρινείς πράξεις και ας μη παραδέχεται κανέναν άλλον για συνέταιρο (στη δύναμη του Θεού)»” (Κοράνι, 18:110).


Όχι μόνο καταδικάζεται η ρίγια (επίδειξη) αλλά στο Κοράνι όπως βλέπουμε λέγεται ότι οι ειλικρινείς πράξεις (αυτές δηλαδή που γίνονται με πραγματική πίστη και όχι για επίδειξη) είναι απόδοση λατρείας στον ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα.



Συγχώρηση

Βίβλος:
“Γιατί αν συγχωρήσετε τους ανθρώπους για τα παραπτώματα τους, θα σας συγχωρήσει και εσάς ο ουράνιος πατέρας. Αν όμως δε συγχωρήσετε στους ανθρώπους τα παραπτώματα τους, ούτε και ο πατέρας σας θα συγχωρήσει τα δικά σας παραπτώματα” (Ματθαίος, 6:14-15).


Κοράνι:
“Και ας μην ορκιστούν όσοι από σας έχουν προικιστεί με τη χάρη και με την ευρύτητα (του πλούτου) ότι δε θα βοηθήσουν τους συγγενείς τους και τους δυστυχισμένους και αυτούς που άφησαν τα σπίτια τους υπέρ του ΑΛΛΑΧ. Αφήστε τους να συγχωρούν και να παραβλέπουν. Μήπως δεν αγαπάτε να σας συγχωρήσει ο ΑΛΛΑΧ? Γιατί ο ΑΛΛΑΧ είναι Επιεικής, Ελεήμονας” (Κοράνι, 24:22).



Κατάκριση

Βίβλος:
“Πώς μπορείς και βλέπεις το σκουπιδάκι στα μάτια του αδερφού σου και δε νοιώθεις ένα ολόκληρο δοκάρι στο δικό σου μάτι? Ή πώς θα πεις στο αδερφό σου: «Άφησε με να βγάλω το σκουπιδάκι από το μάτι σου» όταν έχεις ένα ολόκληρο δοκάρι στο δικό σου μάτι? Υποκριτή” (Ματθαίος, 7:3-5).


Κοράνι:
“Ω εσείς που πιστεύετε! Αποφεύγετε όσο μπορείτε τις πολλές υποψίες. Γιατί το να υποψιάζεσαι κάποιον σε μερικές περιπτώσεις, είναι αμαρτία. Και μη κατασκοπεύετε ούτε να κακολογείτε ο ένας τον άλλον πίσω από την πλάτη του. Μήπως κανείς από σας αγαπά να φάει το κρέας του νεκρού αδερφού του? Όχι, αυτό θα σας προκαλούσε φρίκη. Φοβηθείτε (σεβαστείτε) λοιπόν τον ΑΛΛΑΧ γιατί ο ΑΛΛΑΧ δέχεται τη μετάνοια και είναι Επιεικής” (Κοράνι, 49:12).



Κιμπρ (Εγωισμός)

Βίβλος:
“Εκείνη την ώρα πήγαν οι μαθητές στον Ιησού και τον ρώτησαν ποιος είναι άραγε ανώτερος στη βασιλεία του Θεού. Ο Ιησούς φώναξε τότε ένα παιδάκι, το έβαλε να σταθεί ανάμεσα τους και είπε: «Σας βεβαιώνω πως αν δεν αλλάξετε και αν δεν γίνετε σαν παιδιά, δε θα μπείτε στη βασιλεία του Θεού. Όποιος λοιπόν ταπεινώσει τον εαυτό του σαν αυτό το παιδί, αυτός είναι ο ανώτερος στη βασιλεία του Θεού»”
(Ματθαίος, 18:1-4).


Κοράνι:
“Και μη βαδίζεις στη γη με προπέτεια γιατί δε μπορείς να χωρίσεις τη γη, ούτε και να φτάσεις στο ύψος των βουνών” (Κοράνι, 17:37)


και


“Δεν απαξιούσε ο Χριστός να υπηρετεί και να λατρεύει τον ΑΛΛΑΧ και ούτε οι άγγελοι, εκείνοι που τους προτιμά ο ΑΛΛΑΧ. Όσοι περιφρονούν τη λατρεία Του και είναι υπεροπτικοί (και εγωιστές), τότε όλους μαζί θα τους συγκεντρώσει μπροστά Του (για απολογία)” (Κοράνι, 4:172)


και


“…ο πιο τιμημένος από σας στα «μάτια» του ΑΛΛΑΧ, είναι ο πιο ενάρετος…” (Κοράνι, 49:13).



Ταουχίντ (μονοθεϊσμός)

Βίβλος:
“Να αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου με όλη την καρδιά σου, με όλη την ψυχή σου και με όλο τον νου σου. Αυτή είναι η πρώτη και η πιο μεγάλη εντολή”
(Ματθαίος, 22:37-38).


Κοράνι:
“Και ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που λατρεύουν άλλους μαζί με τον ΑΛΛΑΧ, σαν όμοιους μ’ Αυτόν και τους αγαπούν όπως θα έπρεπε να αγαπιέται μόνο ο ΑΛΛΑΧ. Η αγάπη όμως στον ΑΛΛΑΧ εκείνων που πιστεύουν είναι δυνατότερη. Και αν όσοι ασεβούν μπορούν να μάθουν, αλίμονο. Θα βλέπουν τα βάσανα (που τους περιμένουν) και ότι κάθε εξουσία ανήκει στον ΑΛΛΑΧ και είναι πολύ σκληρός, όταν επιβάλει τιμωρίες” (Κοράνι, 2:165).



Εδώ βλέπουμε αγαπητοί ότι οι Χριστιανοί αλλά και άλλοι που κατηγορούν το Ισλάμ και λένε ότι δεν υπάρχουν στο Κοράνι ηθικά παραγγέλματα και ηθικές αρχές, λένε ασύστολα ψέματα και οι κατηγορίες τους και οι κριτικές τους απέναντι στο Ισλάμ είναι πέρα για πέρα ψέματα και ψέματα και ψέματα. Ψεύδονται οι κατήγοροι του Ισλάμ και δεν βλέπουν και κρύβουν και παραβλέπουν το γεγονός ότι στο ίδιο το Ιερό Κοράνι καλούνται οι μουσουλμάνοι να αναπτύξουν ηθικές αρχές και αρετές.


Λέγεται στο Ιερό Κοράνι:
“Ο Κύριος σου έχει θεσπίσει να μη λατρεύετε παρά μόνο Εκείνον και στους γονείς σας οφείλετε φιλοφροσύνη. Αν ο ένας ή και οι δυο τους φτάσουν στη μεγάλη ηλικία, μη πεις σ’ αυτούς λέξη στενοχώριας και ούτε να τους αποδιώχνεις αλλά ν’ απευθύνεσαι σ’ αυτούς με λόγια σεβασμού

και εκτός απ’ την καλοσύνη, χαμήλωσε σ’ αυτούς τη φτερούγα της ταπεινοφροσύνης και να πεις: «Κύριε μου! Δώσε σ’ αυτούς την ευσπλαχνία Σου καθώς μ’ έχουν αναθρέψει απ’ την παιδική μου ηλικία».

Ο Κύριος σας γνωρίζει πολύ καλά ό,τι υπάρχει στις καρδιές σας. Αν είστε ενάρετοι, στ’ αλήθεια Εκείνος είναι Επιεικής σ’ εκείνους που αναφέρονται σ’ αυτόν συνεχώς.

Και απόδωσε στους συγγενείς τα δικαιώματα τους, καθώς και στους δυστυχισμένους και στους οδοιπόρους και μη σπαταλάς (την περιουσία σου) σε ασωτίες.

Οι άσωτοι πράγματι είναι αδέρφια με τους σατανάδες και ο Σατανάς είναι για τον Κύριο του γεμάτος αγνωμοσύνη.

Και όποτε τους αποφεύγεις επιδιώκοντας την Ευσπλαχνία του Κυρίου σου που την περιμένεις, τότε πες τους μια λέξη καλοσύνης.

Και μη κάνεις το χέρι σου να είναι δεμένο στον λαιμό σου (σαν τον φιλάργυρο) και ούτε να το τεντώνεις (σαν τον άσωτο) στο έπακρο της απόστασης, ώστε να γίνεις αξιοκατάκριτος και εγκαταλειμμένος.

Στ’ αλήθεια ο Κύριος σου συντηρεί πλουσιοπάροχα όποιον Εκείνος θέλει. Στ’ αλήθεια γνωρίζει και προσέχει τους δούλους Του.

Και μη σκοτώνετε τα παιδιά σας από φόβο της στέρησης. Εμείς θα σας προμηθεύσουμε τη διατροφή γι’ αυτά, όπως και σε σας. Πράγματι ο φόνος τους είναι μεγάλη αμαρτία.

Και να μη πλησιάζετε στη μοιχεία γιατί είναι αισχρότητα και μεγάλη αμαρτία, ανοίγοντας τον δρόμο (για άλλες αμαρτίες).

Και μην αφαιρείτε ζωή που ο ΑΛΛΑΧ την έχει κάνει απαραβίαστη, εκτός για δίκαιη αιτία. Και αν κανείς σκοτωθεί άδικα, έχουμε δώσει στον κληρονόμο του την εξουσία (να ζητήσει τον θάνατο του δολοφόνου ή να συγχωρέσει) αλλά να μη ξεπεράσει τα όρια όσον αφορά στην αφαίρεση ζωής γιατί τον βοηθάει (ο Νόμος).

Και μη πλησιάζετε την περιουσία των ορφανών (για να την καταχραστείτε) εκτός αν τη βελτιώσετε μέχρις ότου φτάσουν στην ηλικία της τέλειας δύναμης. Και να εκπληρώνετε κάθε υπόσχεση γιατί η (κάθε) υπόσχεση θα εξεταστεί (στην Ημέρα της Κρίσης).

Και όταν μετράτε, να δίνετε στην εντέλεια το μέτρο και να ζυγίζετε με ζυγαριά που είναι σωστή. Αυτό είναι το πιο καλό και το πιο συμφέρον στην τελική απόφαση.

Και να μην εξακολουθείς εκείνο που δεν γνωρίζεις γιατί η ακοή, η γνώση και η ψυχή, οι ίδιοι αυτοί ήταν υπεύθυνοι γι’ αυτό.

Και μη βαδίζεις με προπέτεια γιατί δεν μπορείς να χωρίσεις τη γη, ούτε και να φτάσεις στο ύψος των βουνών.

Η κακία όλων αυτών των πράξεων είναι μισητή στα «μάτια» του Κυρίου σου.

Αυτή είναι η σοφία που σου αποκάλυψε ο Κύριος σου. Μη παίρνεις με τον ΑΛΛΑΧ άλλες θεότητες για λατρεία για να μη ριχτείς αξιοκατάκριτος και εγκαταλειμμένος στην κόλαση” (Κοράνι, 17:23-39).


Ο Άμπου Χουράϊρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είπε:

“Η πίστη εμπεριέχει περισσότερα από εξήντα κομμάτια και η χάγια είναι μέρος της πίστης” (Sahih al-Bukhari).


“Χάγια” σημαίνει: “ειλικρίνεια, ντροπή, ευσέβεια, αυτοκριτική” και είναι κάτι που πρέπει να έχει κάθε σωστός μουσουλμάνος (σε αντίθεση με τις ψευδείς κατηγορίες των Χριστιανών).


Μάλιστα δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια των ηθικών αρετών και του χαρακτήρα.


Λέγεται στο Ιερό Κοράνι:
“Και στείλαμε σε σένα το Βιβλίο (Κοράνι) με την αλήθεια, επικυρώνοντας τη γραφή που ήρθε πριν απ’ αυτό και ηγεμονεύοντας το με ασφάλεια. Δίκαζε λοιπόν μεταξύ τους με βάση τα όσα απεκάλυψε ο ΑΛΛΑΧ και μην ακολουθήσεις τις επιθυμίες τους, απομακρυνόμενος έτσι απ’ την αλήθεια που έχει σταλεί. Για κάθε έναν ανάμεσα σας, ορίσαμε έναν θρησκευτικό Νόμο και ένα «Πρόγραμμα». Αν το ήθελε ο ΑΛΛΑΧ, θα σας έκανε όλους ένα και μόνο έθνος αλλά θέλησε να σας δοκιμάσει πάνω σε όσα σας έστειλε. Γι’ αυτό, αγωνιστείτε για όλες τις αρετές. Στον ΑΛΛΑΧ όλοι σας πρέπει να αναφέρεστε. Αυτός θα σας εξηγήσει τα πράγματα που γι’ αυτά είχατε διαφορές” (Κοράνι, 5:48)


και


“Ω εσείς που πιστεύετε! Να επιμένετε στο όνομα του ΑΛΛΑΧ σαν μάρτυρες για τη δικαιοσύνη και ας μη αφήνετε το μίσος των άλλων να σας κάνει να εγκαταλείψετε την δικαιοσύνη. Να είστε δίκαιοι. Η δικαιοσύνη είναι πιο κοντά στην ευσέβεια και να φοβάστε τον ΑΛΛΑΧ γιατί ο ΑΛΛΑΧ γνωρίζει πάρα πολύ καλά όλα όσα κάνετε” (Κοράνι, 5:8).


Εδώ θα ήθελα να απαντήσω και σε διάφορες άλλες κατηγορίες που κατά καιρούς έχουν εκτοξεύσει οι Χριστιανοί και άλλοι εχθροί του Ισλάμ.


Λένε οι επικριτές του Ισλάμ:
“Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία ανώτερη από το Ισλάμ, επειδή όταν ο Χριστός εμφανίστηκε στους Εβραίους, οι Εβραίοι ήταν έτοιμοι να δεχτούν το κήρυγμα του Χριστού, επειδή είχαν προηγηθεί άλλοι προφήτες στον λαό του Ισραήλ και ήδη οι Εβραίοι είχαν τον Μωσαϊκό Νόμο”.


Απάντηση:
“Αυτό δηλαδή οι Χριστιανοί το θεωρούνε μειονέκτημα του Ισλάμ? Μήπως στην πραγματικότητα το μειονέκτημα είναι του Χριστιανισμού? Ο Ίσα (Ιησούς (αλέϊχι σαλάμ)) εμφανίστηκε σε έναν λαό που άσχετα αν ήταν ένας αχάριστος λαός, είχε ήδη ζυμωθεί με τις διδασκαλίες του μονοθεϊσμού και τις άλλες διδασκαλίες των προφητών. Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Ίσα (Ιησούς (αλέϊχι σαλάμ)) βρήκε έτοιμο το έδαφος.


Στο Ισλάμ η κατάσταση ήταν διαφορετική. Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) γεννήθηκε ανάμεσα σε ειδωλολάτρες, ανάμεσα σε ανθρώπους από τους οποίους ελαχιστότατοι είχαν γνωρίσει και ασπαστεί τον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό ή άλλες μορφές μονοθεϊσμού. Γεννήθηκε μέσα σε μια περιοχή όπου μία φυλή μπορούσε κυριολεκτικά να ξεκληρίσει μια άλλη φυλή για χάρη μιας καμήλας κ.τ.λ.


Μέσα όμως σε 23 χρόνια ο προφήτης μετέστρεψε την αραβική χερσόνησο και τους κατοίκους της από τον παγανισμό και την ειδωλολατρία στην υποταγή (πίστη) στον Ένα και Μοναδικό Θεό. Μετέστρεψε τους Άραβες (και όχι μόνο) από φυλετικές συγκρούσεις και εμφύλιους πολέμους σε ένα έθνος με ενότητα και συνοχή. Μετέστρεψε τους κατοίκους της αραβικής χερσονήσου από την οινοποσία και τη διαφθορά, στην υπομονή και στην ευσέβεια. Έφερε τους κατοίκους της αραβικής χερσονήσου από την αναρχία στην πειθαρχία και στην εγκράτεια, από την πλήρη χρεοκοπία στα υψηλότερα στάδια της ηθικής εξέλιξης κ.α.


Η ανωτερότητα λοιπόν εδώ, είναι στο Ισλάμ και όχι στον Χριστιανισμό”.


Λένε οι επικριτές του Ισλάμ:
“Ο Χριστιανισμός είναι ανώτερος απ’ το Ισλάμ επειδή είναι περισσότερο πνευματική θρησκεία σε αντίθεση με το Ισλάμ. Για παράδειγμα οι μουσουλμάνοι έχουν συγκεκριμένες ώρες που μπορούν να προσευχηθούν ενώ οι Χριστιανοί μπορούν να προσευχηθούν όποτε θέλουν. Αυτό, δείχνει την ανωτερότητα του Χριστιανισμού”.


Απάντηση:
“Αυτά που ισχυρίζεται παραπάνω ο επικριτής, καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Υπάρχουν βέβαια κάποιες υποχρεωτικές προσευχές που γίνονται σε συγκεκριμένες ώρες αλλά γιατί?

Είναι υποχρεωτικό για κάθε μουσουλμάνο να είναι απόλυτα βέβαιος, ότι έφθασε η ώρα της προσευχής και ότι πρέπει να προσευχηθεί και οι διαφορετικές ώρες της προσευχής καθορίζονται από τις γνωστές θέσεις του ήλιου ως εξής:

1. Φάτζρ (πρωινή): Είναι η προσευχή της οποίας ο χρόνος, αρχίζει με την εμφάνιση της αληθινής αυγής, και επεκτείνεται μέχρι την ανατολή του ηλίου. Η αληθινή αυγή είναι η άσπρη πρωινή γραμμή, που εμφανίζεται στον ορίζοντα, και όχι η προσωρινή λευκότητα που προηγείται.

Ο προτιμότερος χρόνος για την πρωινή προσευχή, είναι μια και μισή ώρα πριν την ανατολή του ηλίου.

2. Δούχρ (μεσημεριανή): Είναι η προσευχή της οποίας ο χρόνος αρχίζει, με την πτώση του ήλιου από τη μεσημβρία του, και τελειώνει όταν το μήκος μιας σκιάς είναι ίσο με το αντικείμενό του.

3. Ασρ (απογευματινή): Είναι η προσευχή της οποίας ο χρόνος αρχίζει, όταν το μήκος μιας σκιάς είναι ίσο με το αντικείμενό του, και τελειώνει όταν ο ήλιος αρχίζει και κιτρινίζει.

4. Μάγριμπ (ηλιοβασιλέματος): Είναι η προσευχή της οποίας ο χρόνος αρχίζει, με την δύση του ηλίου, μέχρι να εξαφανισθεί το λυκόφως, που είναι η κόκκινη πυράκτωση που εμφανίζεται στον ορίζοντα πριν από το σκοτάδι.

5. Ίσαα (βραδινή): Είναι η προσευχή της οποίας ο χρόνος αρχίζει, μετά την εξαφάνιση του λυκόφωτος, και τελειώνει με το τέλος του πρώτου τρίτου της νύχτας, ή τα μεσάνυχτα, και ο προτιμότερος χρόνος για τη βραδινή προσευχή είναι κοντά στο τέλος της.


Όλα αυτά λοιπόν έχουν μία μεγάλη σημασία γιατί έτσι βλέπουμε ότι κάθε στιγμή της ημέρας και σε διάφορες στιγμές στη διάρκεια της, πρέπει να προσεύχεται. Ο προφήτης είχε πει ότι αυτό μοιάζει με κάποιον ο οποίος 5 φορές την ημέρα μπαίνει σε ένα ποτάμι και καθαρίζεται. Η προσευχή λοιπόν είναι κάθαρση και υπενθυμίζει στον μουσουλμάνο συνεχώς τη διαθήκη – σχέση που έχει με τον ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα.


Οι όροι του Σαλά (προσευχής):
Ελευθερία και από τις δύο ακαθαρσίες:
Οι δυο ακαθαρσίες είναι:
α. Οι μεγάλες όπως αυτές που προκαλούνται από τη σεξουαλική επαφή και την εμμηνόρροια, που απαιτούν ένα πλήρες λουτρό, και
β. Οι μικρές, όπως αυτές που προκαλούνται κατά την ούρηση τη κένωση, και το κλάσιμο, οι οποίες απαιτούν Ουδού. Προκειμένου να προσευχηθεί κάποιος, πρέπει να είναι καθαρός και από τις δυο ακαθαρσίες.


Καθαριότητα του σώματος, του ιματισμού και της θέσης της προσευχής:
Για να είναι έγκυρη η προσευχή, πρέπει όλα να είναι καθαρά και χωρίς τη παραμικρή ακαθαρσία (νατζασάτ). Εάν ένας είναι ανίκανος να αφαίρεση ακαθαρσία, προσεύχεται οπωσδήποτε.


Επαρκής κάλυψη του σώματος:
Στην προσευχή, ο άνδρας πρέπει να καλυφθεί μεταξύ του ομφαλού και των γονάτων, η δε γυναίκα πρέπει να καλύψει όλο το σώμα της, εκτός από το πρόσωπο και τα χέρια της, αυτό περιλαμβάνει τα μαλλιά, και το επάνω μέρος των ποδιών της.


Οποιοσδήποτε τύπος ενδυμασίας, που καλύπτει επαρκώς το σώμα είναι επιτρεπτός, εντούτοις εάν είναι εφαρμοστός και προδίδει τη μορφή του σώματος, δεν επιτρέπεται, εάν είναι τόσο ελαφρύ και διαφανές και δείχνει το χρώμα του δέρματος από μέσα, επίσης δεν επιτρέπεται.


Είναι προτιμητέο να φορεθεί ο καλύτερη ενδυμασία για την προσευχή, βάση του στίχου στο Ιερό Κοράνιο, στο οποίο αναφέρει ο Ύψιστος Αλλάχ: “Ω! Παιδιά του Αδάμ! Να φοράτε τη καλύτερη σας ενδυμασία (κάθε φορά) και σε κάθε τόπο εκτέλεσης της προσευχής” (Κοράνι, 7:31).


Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) απαγόρευσε στον άνδρα για να προσεύχεται με γυμνούς ώμους. Οι περισσότεροι μελετητές της Νομολογίας (φικχ) το θεωρούν ότι είναι αντιπαθητικό, ενώ ο Ιμάμης Άχμεντ (ραχίμαχουλλάχ) το πήρε ως απαγόρευση, αν και η προσευχή με γυμνούς ώμους ισχύει.


Το αντίκρισμα της κατεύθυνσης της Κίμπλα:
Κατά την εκτέλεση της προσευχής, ο προσευχόμενος πρέπει να αντικρίζει τη Κάαμπα (το ιερό τέμενος στη Μέκκα) σύμφωνα με τους όρους και τη δυνατότητα του, ως εξής:
Κάποιος που μπορεί πραγματικά να δει τη Κάαμπα, πρέπει να την αντικρίζει άμεσα, η δε γενική κατεύθυνση δεν είναι αρκετή.


Ένας που δεν μπορεί να τη δει, πρέπει να αντικρίζει την κατεύθυνσή της, και αυτό γίνεται μέσα στη δυνατότητά του, βάση του στίχου στο Ιερό Κοράνι, στο οποίο αναφέρεται: “Ω! Κύριε μας! Μην μας φορτώνεις παρά μόνο όσο αντέχουμε να σηκώσουμε” (Κοράνι, 2:286).


Εάν κάποιος δεν μπορεί να καθορίσει την κατεύθυνση της Κύμπλα λόγω νέφους ή σκότους, και της μη εύρεσης κάποιου για να τον ρωτήσει, πρέπει να υπολογίσει χρησιμοποιώντας την ικανότητά του, και να προσευχηθεί προς την κατεύθυνση που αυτός θεωρεί ότι είναι η σωστή, έτσι η προσευχή του ισχύει και δεν χρειάζεται να την επαναλάβει.


Εάν κάποιος συνειδητοποιήσει κατά τη διάρκεια της προσευχής του, ότι είχε εσφαλμένη εκτίμηση όσο αφορά την κατεύθυνση της Κύμπλα, πρέπει να γυρίσει στη σωστή κατεύθυνση αμέσως, και να ολοκληρώσει την προσευχή του, τότε δεν χρειάζεται να την επαναλάβει. Όμως εάν κάποιος προσεύχεται σε λανθασμένη κατεύθυνση στην πόλη του, και ξεχνάει την κατεύθυνση της, ή αποτυγχάνει να την επιβεβαιώσει, και έχει τη δυνατότητα να κάνει, τότε πρέπει να επαναλάβει την προσευχή λόγω της αμέλειάς του.


Το αντίκρισμα της κατεύθυνσης της Κίμπλα δεν είναι όρος για έναν ταξιδιώτη που προσεύχεται τις πρόσθετες εθελοντικές προσευχές του, μέσα σε μεταφορικό μέσο. Μπορεί να προσευχηθεί σε οτιδήποτε κατεύθυνση αντιμετωπίζει. Αυτό ισχύει επίσης για έναν που αναγκάζεται ή φοβάται για τον εαυτό του ή για την ιδιοκτησία του, και κατά τη διάρκεια της μάχης.


Γιατί λοιπόν συμβαίνει αυτό? Υπάρχουν διάφοροι λόγοι. Υπάρχουν κάποιες ώρες στις οποίες ο πιστός μουσουλμάνος πρέπει να εκτελεί κάποιες υποχρεωτικές προσευχές επειδή πρέπει να μπορούν οι μουσουλμάνοι να συγκεντρώνονται μαζί, επειδή έτσι οι προσευχές καλύπτουν όλα τα χρονικά διαστήματα στη διάρκεια της ημέρας, επειδή έτσι συνεχώς ο μουσουλμάνος θυμάται τη σχέση του με τον Θεό και επειδή πολύ απλά έτσι ήθελε ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα. Ωστόσο, πουθενά ο πιστός δεν απαγορεύεται να προσφέρει εθελοντικά όσες προσευχές θέλει και όποτε θέλει.


Ο Άμπου Χουράϊρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είχε πει ότι ο ΑΛΛΑΧ του είπε:

“Θα ανοίξω πόλεμο σε όποιον θεωρήσει κάποιον πιστό δούλο Μου εχθρό. Δεν υπάρχει καλύτερος δρόμος για να Με πλησιάσει ο δούλος Μου παρά κάνοντας τα θρησκευτικά του καθήκοντα. Ο δούλος Μου με προαιρετική λατρεία συνεχίζει να Με πλησιάζει μέχρι να τον αγαπήσω. Όταν τον αγαπήσω, γίνομαι το αυτί με το οποίο ακούει, το μάτι με το οποίο βλέπει, το χέρι με το οποίο πιάνει και το πόδι με το οποίο περπατά. Αν Μου ζητήσει κάτι, του το δίνω. Αν μου ζητήσει προστασία, του τη δίνω. Όταν πρέπει να κάνω κάτι, δεν διστάζω σε τίποτα όσο διστάζω όταν πρέπει να πάρω την ψυχή του πιστού δούλου Μου που δεν θέλει τον θάνατο. Δεν μου αρέσει να πιέζω τον δούλο Μου” (Sahih al-Bukhari, riqaq, #38).


Το 2005 έγινε ένας σεισμός στο Πακιστάν και μία κυρία έμεινε κάτω απ’ τα ερείπια του σπιτιού της για 36 ημέρες. Όταν τη ρώτησαν τί έτρωγε και τί έπινε, τότε ημέρες, εκείνη είπε: “Δεν έτρωγα τίποτα αλλά έκανα ντουά (ευχή) στον ΑΛΛΑΧ”.

Ο προφήτης είπε ότι ο ΑΛΛΑΧ του είπε: “Όταν ο δούλος Μου Με πλησιάζει τόσο όσο το μήκος ενός δακτύλου, Εγώ τον πλησιάζω τόσο όσο το μήκος μιας παλάμης. Όταν ο δούλος Μου Με πλησιάζει τόσο όσο το μήκος μιας παλάμης, Εγώ τον πλησιάζω τόσο όσο μια ανοιχτή αγκαλιά. Όταν ο δούλος Μου περπατάει προς Εμένα, Εγώ τρέχω προς αυτόν” (Sahih al-Bukari).


Γιατί οι μουσουλμάνοι πρέπει να στρέφονται προς την πόλη Μέκκα και συγκεκριμένα προς την Κάαμπα της Μέκκας? Αυτό συμβολίζει την ενότητα και τον απλό και απόλυτο μονοθεϊσμό. Όλοι οι πιστοί στρέφονται προς ένα σημείο, όλοι προς ένα. Αυτό συμβολίζει την ενότητα των μουσουλμάνων (ότι όλοι πρέπει να στρέφονται προς το σημείο αυτό και όχι μόνο ορισμένοι) και τον μονοθεϊσμό (όλοι στρέφονται προς ένα σημείο και όχι προς δύο, τρία ή περισσότερο). Το απόλυτο ταουχίντ (μονοθεϊσμός).


Γιατί πρέπει να καθαρίζονται οι μουσουλμάνοι πριν την προσευχή? Πολύ απλά επειδή έχουμε και σώμα και ψυχή και όχι μόνο ψυχή ή μόνο σώμα αλλά και τα δύο μαζί. Γι’ αυτό λοιπόν πρέπει να καθαρίζουμε και το σώμα και την ψυχή και την καρδιά μας.


Γιατί οι μουσουλμάνοι κάνουν μετάνοιες κατά τη διάρκεια της προσευχής? Μα δεν είναι αυτή η πιο αυθεντική και φυσική μορφή προσευχής? Δεν δείχνει ταπείνωση? Δε δείχνει αγάπη? Δε δείχνει παράδοση? Έστω και συμβολικά δε δείχνουν έτσι οι μουσουλμάνοι ότι παραδίνονται 100% στον Θεό και ταπεινώνονται? Ακόμα και οι λεγόμενοι «πατέρες» της εκκλησίας δεν κάνουν μετάνοιες στα μοναστήρια? Απλά η μετάνοια συμβολίζει την ταπείνωση και την παράδοση.


Έτσι λοιπόν εδώ βλέπουμε ότι η ανωτερότητα βρίσκεται στο Ισλάμ και όχι στον Χριστιανισμό.


Λένε οι επικριτές του Ισλάμ:
“Γιατί οι μουσουλμάνοι πρέπει να πηγαίνουν στη Μέκκα υποχρεωτικά για να λατρεύουν σε ένα συγκεκριμένο τόπο τον Θεό? Αυτό δείχνει την ανωτερότητα του Χριστιανισμού”.


Απάντηση:
“Δεν είναι υποχρεωτικό για κάποιον να πάει στη Μέκκα για να λατρέψει τον Θεό. Ο Θεός μπορεί να λατρευτεί παντού. Υποχρεωτικό είναι για έναν μουσουλμάνο να πάει μία φορά στη ζωή του στη Μέκκα (και προαιρετικά στη Μεδίνα) αν μπορεί και έχει την οικονομική ικανότητα να το πραγματοποιήσει (και όχι γι’ αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα). Αυτό δε συμβαίνει επειδή ο Θεός δεν μπορεί να λατρευτεί σε άλλον τόπο αλλά επειδή έτσι οι πιστοί, όλοι μαζί συγκεντρώνονται σε έναν τόπο από όλες τις γωνιές του κόσμου. Αυτό συμβολίζει την ενότητα και την αδερφοσύνη. Όλοι μαζί οι άνθρωποι από όλες τις χώρες, από όλες τις γλώσσες και από όλες τις φυλές, συγκεντρώνονται και λατρεύουν τον Ένα Θεό, φορώντας το Ιχράμ (δύο κομμάτια από άσπρο ύφασμα που φοράνε οι άντρες) και έτσι όλοι μαζί, με τα ίδια ρούχα, ανεξαρτήτως φυλής και καταγωγής, όλοι μαζί δίπλα δίπλα φωνάζουν: «Lebbeyk ALLAHUMMA lebbeyk, lebbeyk la sharika laka lebbeyk, inna al-hamda wa nimmata, laka wal-mulk, la sharika laka» (ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα Σου Θεέ μου, ανταποκριθήκαμε, ανταποκριθήκαμε δεν έχεις συνέταιρο στην εξουσία Σου ανταποκριθήκαμε, η δόξα και ο αίνος και τα πάντα είναι δικά Σου, Εσύ δεν έχεις συνέταιρο).


Έτσι λοιπόν εδώ βλέπουμε ότι η ανωτερότητα βρίσκεται στο Ισλάμ και όχι στον Χριστιανισμό”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.