Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ

Ο Ούτμπα ιμπν Ράμπια καθότανε μαζί με κάποιους από τους Κουράϊς (η φυλη στην οποία ανήκε ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ)) που δεν είχαν αποδεχτεί το Ισλάμ και τον προφήτη και ήθελαν με κάθε τρόπο να τον σταματήσουν. Τότε τους είπε ο Ούτμπα: “Αφήστε με να πάω στον Μουχάμμεντ και να του προσφέρω μερικά πράγματα, έτσι ώστε ίσως δεχτεί κάτι απ’ αυτά και αν γίνει έτσι, ας του δώσουμε ό,τι θελήσει”.


Του είπανε: “Πήγαινε Άμπουλ-Ουαλίντ” (ένας χαρακτηρισμός του Ούτμπα ιμπν Ράμπια).


Ο ούτμπα τότε πήγε στον προφήτη και του είπε:

- “Γιε του αδερφού μου, είσαι πολύ άξιος ανάμεσα μας αλλά έχεις φέρει σε μας κάτι νέο που έχει χωρίσει τους ανθρώπους μεταξύ τους, πρόσβαλες τους πατέρες και τους προγόνους μας, αλλοίωσες το μυαλό και τη σκέψη των ανθρώπων και έτσι, έχω κάτι να σου προσφέρω. Μπορείς να το σκεφτείς και να το αποδεχτείς”


Και ο προφήτης απάντησε:

- “Πες μου Άμπουλ-Ουαλίντ. Σ’ ακούω”.


Τότε είπε ο Άμπουλ-Ουαλίντ:

- “Αν θέλεις λεφτά, θα σου δώσουμε έτσι ώστε να γίνεις ο πλουσιότερος ανάμεσα μας. Αν θέλεις βασίλειο, θα σε κάνουμε βασιλειά μας και αν θέλεις μεγαλείο, θα σε θεωρήσουμε ως τον πιο σημαντικό ανάμεσα μας..”.


Ρώτησε ο προφήτης:

- “Τελείωσες Ούτμπα?”


Και ο Ούτμπα απάντησε:

- “Ναι, τελείωσα”.


Είπε τότε ο προφήτης:

- “Άκου τότε τι θα σου πω και εγώ”


Και άρχισε τότε ο προφήτης να απαγγέλει από το Κοράνι:


“Χα Μιμ,


Μια Αποκάλυψη από τον Ελεήμονα.

Ένα Βιβλίο (το Κοράνι) που τα εδάφια του επεξηγούνται με κάθε λεπτομέρεια.

Ένα Ανάγνωσμα στην αραβική για λαό που καταλαβαίνει.

Αναγγέλλει Χαρούμενες Ειδήσεις και προειδοποιεί. Και όμως οι περισσότεροι απομακρύνονται και κατά συνέπεια δεν ακούνε.

Και λένε: «Οι καρδιές μας είναι κάτω από πέπλο, κλειστές σ’ αυτό που μας προσκαλέιτε. Και στ’ αυτιά μας υπάρχει ένα βάρος και μετάξυ μας και σένα, είναι ένα παραπέτασμα, γι’ αυτό κάνε ό,τι θές γιατί και εμείς θα κάνουμε».

Πες: «Είμαι μόνο ένας άνθρωπος σαν και σας. Μου έχει αποκαλυφθεί από έμπνευση ότι ο ΑΛΛΑΧ είναι Ένας. Γι’ αυτό κατευθυνθείτε σ’ Αυτόν με πίστη και ζητείστε Του συγχώρηση» και αλίμονο σ’ εκείνους που λατρεύουν άλλον αντί του ΑΛΛΑΧ,

αυτούς που δε δίνουν Ζάκατ (ελεημοσύνη) και που αρνούνται τη Μέλλουσα Ζωή.

Αυτοί όμως που πιστεύουν και κάνουν το καλό, θα έχουν μια ανταμοιβή που ποτέ δεν ατονεί.

Πες: «Μα αρνηθήκατε Εκείνον που έπλασε τη γη σε δύο ημέρες και τις κάνατε (τις ψεύτικες θεότητες) όμοιες μ’ Αυτόν. Αυτός είναι ο Κύριος του σύμπαντος κόσμου».

Και έκανε σ’ αυτήν ακίνητα βουνά και ευλόγησε μ’ άφθονα αγαθά τη γη και ρύθμισε σ’ αυτήν ώστε να παρέχει τροφές κανονικά σύμφωνα με τις ανάγκες όσων αναζητούν και αυτά σε τέσσερις ημέρες.

Έπειτα εγκαταστάθηκε στα ουράνια που ήταν σαν καπνός και είπε σ’ αυτόν και στη γη: «Να έρχεστε μαζί -εκούσια ή ακούσια-». Είπαν: «Ερχόμαστε σε εκούσια υπακοή».

Και έτσι κανόνισε τα επτά στερεώματα (ουρανούς) σε δύο ημέρες και όρισε για κάθε ουρανό την αποστολή του και στόλισε τον ουρανό του κόσμου με φωτινούς δαυλούς και με φύλακες (άγγελοι?). Τέτοια είναι η τάξη που θέσπισε ο Παντοδύναμος, ο Πάνσοφος.

Αν όμως απομακρύνονται, να τους πεις: «Εγώ σας έχω προειδοποιήσει για μια τιμωρία σαν κεραυνό, όμοιο με εκείνον του Αντ και του Θαμούντ».

Κοίτα όταν οι απόστολοι είπαν σ’ αυτούς και σ’ αυτούς που ήταν πριν απ’ αυτούς: «Μη λατρεύετε άλλον παρά μόνο τον ΑΛΛΑΧ», είπαν: «Αν ο Κύριος μας το ήθελε, θα έστελνε βέβαια κάτω στη γη αγγέλους αντί των ανθρώπων. Τώρα εμείς απορρίπτουμε την αποστολή όλων σας».

Όσον αφορά τον λαό του Αντ, συμπεριφέρονταν υπερήφανα στη γη, ενάντια σε κάθε αλήθεια και χωρίς λόγο και έλεγαν: «Ποιος είναι ανώτερος από μας σε δύναμη»? Μα δεν είδαν ότι ο ΑΛΛΑΧ που τους έπλασε είναι ανώτερος σε δύναμη απ’ αυτούς? Εξακολουθούν όμως να απορρίπτουν τα Σημεία Μας!

Γι’ αυτό στείλαμε πάνω τους έναν φοβερό άνεμο -σε ημέρες συμφοράς- για να τους κάνουμε να δοκιμάσουν την τιμωρία του εξευτελισμού στη ζωή αυτού του κόσμου. Ενώ πιο ατιμωτική θα είναι η Τιμωρία της Μέλλουσας Ζωής και δεν θα έχουν καμιά βοήθεια.

Όσο για τον λαό του Θαμούντ, τους δώσαμε την Καθοδήγηση αλλά προτίμησαν την τύφλωση από την Καθοδήγηση και έτσι τους πήρε η φοβερή τιμωρία της ατίμωσης για ό,τι είχαν κερδίσει.

Και σώσαμε εκείνους που πίστεψαν και απέφυγαν το κακό.

Και την Ημέρα που οι εχθροί του ΑΛΛΑΧ θα μαζευτούν ένας σωρός όλοι μαζί για τη φωτιά, θα βηματίζουν όλοι στην Κόλαση,

Μέχρις ότου σαν θα τη φτάσουν, τόσο η ακοή τους και η όραση τους όσο και το δέρμα τους, θα μαρτυρήσουν ενάντια τους για τις πράξεις τους.

Και θα πουν στο δέρμα τους: «Γιατί μαρτυρήσατε εναντίον μας?» και αυτό θα πει: «Ο ΑΛΛΑΧ μας έδωσε λαλιά και είναι Εκείνος που δίνει την ομιλία σε κάθε τι. Είναι Εκείνος που σας έπλασε για πρώτη φορά και σ’ Αυτόν επιστρέφετε

Και δεν προσπαθήσατε να κρυφθείτε ώστε να μη μαρτυρήσει εναντίον σας η ακοή σας και ούτε η όραση σας ούτε το δέρμα σας. Και όμως νομίζατε ότι ο ΑΛΛΑΧ δεν γνωρίζει τα περισσότερα από όσα κάνατε!

Αλλά αυτή η γνώμη σας που σχηματίσατε για τον Κύριο σας, σας κατέστρεψε και τώρα γίνατε απ’ αυτούς που έχουν εντελώς χαθεί».

Ας έχουν λοιπόν υπομονή και η φωτιά –τότε- θα γίνει γι’ αυτούς το σπίτι. Και αν παρακαλέσουν για ευμένεια, δεν πρόκειται καθόλου να την έχουν.

Και ορίσαμε γι’ αυτούς να έχουν συντρόφους (σατανάδες) που στόλιζαν ό,τι κακό ήταν μπροστά τους και ό,τι ήταν πίσω τους. Και επαληθεύτηκε και πάνω τους ο Λόγος (του ΑΛΛΑΧ) που είχαν οι γενιές των πνευμάτων και των ανθρώπων που πέρασαν πριν απ’ αυτούς. Ήταν εντελώς χαμένοι.

Και λένε οι άπιστοι: «Μην ακούτε σ’ αυτό το Ανάγνωσμα (το Κοράνι) αλλά μιλάτε (όταν το απαγγέλλουν) στην τύχη, ώστε ίσως τους νικήσετε».

Αλλά θα δώσουμε βεβαίως στους άπιστους να δοκιμάσουν τρομερά βάσανα και θα τους ανταποδώσουμε κατά τον χειρότερο τρόπο όσα έκαναν.

Τέτοια είναι η ανταπόδοση για τους εχθρούς του ΑΛΛΑΧ –η φωτιά. Εκεί θα έχουν το μόνιμα Αιώνιο Σπίτι. Μια ανταμοιβή γιατί συνήθιζαν να αρνούνται τα Σημεία Μας.

Και θα πουν οι άπιστοι: «Κύριε μας, δείξε μας από τα τζιν (πνεύματα) και από τους ανθρώπους εκείνους που μας εξαπάτησαν, για να τους βάλουμε κάτω από τα πόδια μας, ώστε να γίνουν από τους εξευτελισμένους».

Εκείνοι που είπαν: «Κύριος μας είναι ο ΑΛΛΑΧ» και έπειτα στέκονται ειλικρινά και σταθερά, θα κατεβαίνουν πάνω τους οι άγγελοι, λέγοντας: «Μη φοβάστε και μη θλίβεστε αλλά χαρείτε για τον Παράδεισο που σας έχουν υποσχεθεί.

Εμείς είμαστε οι προστάτες σας στη ζωή αυτού του κόσμου και στου Μελλοντικού. Εκεί θα έχετε όσα θα επιθυμούσε η ψυχή σας. Εκεί θα έχετε ό,τι και αν ζητήσετε.

Μια φιλοξενία και ένα δώρο απ’ τον Ελεήμωνα».

Και ποιος μιλά καλύτερα από εκείνον που προσκαλεί τους ανθρώπους υπέρ του ΑΛΛΑΧ και κάνει το καλό και λέει: «Είμαι απ’ αυτούς που έχουν υποταχτεί (στον ΑΛΛΑΧ)»?

Και ούτε είναι δυνατό να είναι ίσο το καλό με το κακό. Πλήρωσε με ό,τι είναι καλύτερο και τότε εκείνος που μεταξύ σου και μεταξύ του υπήρχε έχθρα, θα γίνει σαν στενός φίλος!

Και σε κανέναν δε θα παραχωρηθεί τέτοια θέση εκτός από εκείνους που έχουν υπομονή και αυτοκυριαρχία και κανείς δεν θα την πετύχει εκτός από εκείνον που
έχει τη μεγαλύτερη τύχη (ηθικό χαρακτήρα).

Και αν μια υποκίνηση για διαφωνία σου γίνει απ’ τον σατανά, γύρεψε τότε καταφύγιο στον ΑΛΛΑΧ. Είναι ο μοναδικός που ακούει και γνωρίζει τα πάντα.

Ανάμεσα στη Σημεία Του είναι η νύχτα, η ημέρα, ο ήλιος και η σελήνη. Μη γονατίζετε όμως ούτε στον ήλιο και ούτε στη σελήνη αλλά να λατρεύετε τον ΑΛΛΑΧ που τα δημιούργησε, αν μόνο είναι Εκείνος που υπηρετείτε.

Αν όμως (οι άπιστοι) είναι αλαζόνες. Γιατί εκείνοι (οι άγγελοι) που βρίσκονται σε καλύτερη θέση στον Κύριο σου, υμνούν και δοξάζουν, νύχτα και ημέρα και ποτέ τους δε βαριούνται” (Κοράνι, 41:1-38).


Ο Άμπουλ-Ουαλίντ Ούτμπα ιμπν Ράμπια επέστρεψε τότε στους φίλους του, που είπαν: “Ο Άμπουλ-Ουαλίντ έχει διαφορετικό πρόσωπο από πριν”


και ο Ούτμπα τότε τους είπε:
- “Άκουσα λόγια που δεν είχα ξανακούσει. Δεν είναι ούτε ποίηση ούτε μαγεία…αφήστε τον (τον Μουχάμμεντ) να πετύχει τον σκοπό του. Αν νικηθεί απ’ τους Άραβες, αυτό θα γίνει από άλλους και αν επικρατήσει, θα είστε μέρος της δύναμης του”.


Του είπανε:
- “Μα τον Θεό, έχεις μαγευτεί”


και ο Ούτμπα απάντησε:
- “Είναι η γνώμη μου και στο χέρι σας είναι αν θα τη δεχτείτε”.



Πηγή:
“The prophet’s biography” (σελ. 52-55) by Ibn Hisham,
translated by Muhammad Mahdi al-Shareef,
from Muhammad Ali Baydoun publications,
Dar al-Kutub al-Ilmiyah,
I.S.B.N: 2-7451-3012-9,
Beyrout, Lebanon.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.