Λέγεται στο Ιερό Κοράνι:
“Και είπαν οι Εβραίοι ότι ο Ουζέϊρ (Έσδρας) είναι ο γιος του ΑΛΛΑΧ. Και είπαν οι Χριστιανοί ότι ο Μεσσίας είναι ο γιος του ΑΛΛΑΧ. Αυτά είναι λόγια που βγήκαν απ’ τα χείλια τους και που μιμούνται τα λόγια εκείνων που αρνήθηκαν από πριν την Πίστη. Ας πέσουν στην καταστροφή που έχουν απομακρυνθεί απ’ την Αλήθεια στρεφόμενοι προς το ψεύδος” (Κοράνι, 9:30).
Ο Άμπου Χουράϊρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ρώτησαν τον προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ): “Θα δούμε τον Κύριο μας την Ημέρα της Κρίσης?” και ο προφήτης απάντησε: “Έχετε καμιά δυσκολία βλέποντας το φεγγάρι το βράδυ? Έχετε κανένα πρόβλημα βλέποντας τον ήλιο όταν δεν υπάρχουν σύννεφα”? Είπαν: “Όχι απεσταλμένε του Θεού”. Είπε τότε ο προφήτης: “Τότε σίγουρα έτσι θα δείτε τον Κύριο σας”.
Τότε ο προφήτης συνέχισε λέγοντας: “Τότε (όταν δείτε τον Κύριο σας) κάποιος θα φωνάξει: «Ας ακολουθήσει ο καθένας ό,τι λάτρεψε». Έτσι οι σύντροφοι του σταυρού θα ακολουθήσουν τον σταυρό και οι ειδωλολάτρες θα ακολουθήσουν τα είδωλα τους και οι ακόλουθοι κάθε (ψεύτικης) θεότητας θα ακολουθήσουν τη θεότητα τους μέχρι να παραμείνουν αυτοί που συνήθιζαν να λατρεύουν μόνο τον ΑΛΛΑΧ, οι υπάκουοι και οι ανυπάκουοι και μερικοί απ’ τους ανθρώπους των Γραφών.
Τότε η κόλαση θα τους δειχτεί με αντικατοπτρισμό. Τότε θα ρωτηθούν οι Εβραίοι: «Τι λατρεύατε?» και θα απαντήσουν: «Λατρεύαμε τον Ουζέϊρ (Έσδρα) ως γιο του Θεού» και τότε θα τους πούνε: «Είστε ψεύτες γιατί ο Θεός δεν έχει ούτε Θεό ούτε σύζυγο. Τι θέλετε τώρα»? Θα πουν: «Λίγο νερό» και θα τους απαντηθεί: «Πιείτε» και θα πεταχτούν στην Κόλαση.
Τότε θα ρωτηθούν οι Χριστιανοί: «Τι λατρεύατε»? Θα απαντήσουν: «Λατρεύαμε τον Ίσα (Ιησού) τον Μεσσία, τον γιο του Θεού». Θα τους ειπωθεί: «Είστε ψεύτες. Ο Θεός δεν έχει ούτε σύζυγο ούτε παιδί. Τι θέλετε τώρα?» και θα πουν: «Θέλουμε νερό» και τότε θα τους ειπωθεί: «Πιείτε» και θα πεταχτούν στην Κόλαση.
Όταν απομείνουν μόνο αυτοί που λάτρευαν μόνο τον Θεό, και οι υπάκουοι και οι ανυπάκουοι, θα ρωτηθούν: «Τι σας κρατάει εδώ ενώ όλοι οι άλλοι έχουν απομακρυνθεί (πεταχτεί στην κόλαση)»? Θα απαντήσουν: «Ζούσαμε μαζί τους στον κόσμο αλλά τώρα που μας ειπώθηκε να ακολουθήσουμε ό,τι λατρεύαμε, περιμένουμε τον Κύριο μας».
Τότε ο Θεός θα έρθει σ’ αυτούς με μια μορφή ακατανόητη και θα τους πει: «Είμαι ο Κύριος σας». Θα του πουν: «Όχι, δεν είσαι» και κανένας δε θα Του μιλήσει εκτός απ’ τους προφήτες και τότε θα ρωτηθούν: «Ξέρετε κάτι για να Τον αναγνωρίσετε?» και θα πουν: «Η Λάμψη Του» και τότε ο Θεός θα αποκαλύψει τη Λάμψη Του και τότε κάθε πιστός θα γονατίσει μπροστά Του, μέχρι που θα απομείνουν εκείνοι που Τον λάτρευαν μόνο για επίδειξη και για να κερδίσουν καλή φήμη. Τότε εκείνοι (οι υποκριτές) θα προσπαθήσουν να υποκλιθούν μπροστά Του αλλά δε θα μπορέσουν γιατί η μέση τους θα γίνει τόσο σκληρή, σαν ένα κομμάτι ξύλο” (Sahih Muslim).
Ο σέϊχ Αμπντουλ-Αζίζ Φάουζαν αλ-Φάουζαν, καθηγητής του Ισλαμικού Δικαίου στο πανεπιστήμιο «Ιμάμ Μουχάμμεντ ιμπν Σαούντ» στο Ριάντ, δήλωσε στις 16/12/2005 στο κανάλι “Al-Majd Tv” της Σαουδικής Αραβίας: “Κάποιος ο οποίος αρνείται τον Θεό, λατρεύει τον Ιησού τον γιο της Μαρίας και λέει ότι ο Θεός είναι Ένας και Τρεις, σας αρέσουν αυτά που κάνει και λέει? Δεν μισείτε την πίστη ενός τέτοιου ειδωλολάτρη που λέει ότι ο Θεός είναι Ένας και Τρεις και λατρεύει (σαν Θεό) τον (προφήτη) Ιησού τον γιο της Μαρίας?
Κάποιος που επιτρέπει και κάνει μοιχεία, όπως στις δυτικές χώρες όπου η μοιχεία είναι διαδεδομένη και δεν θεωρείται πρόβλημα, δεν μισείτε αυτή την κατάσταση? Οποιοσδήποτε λέει: «Δεν τη μισώ», δεν είναι μουσουλμάνος αδερφέ μου.
Δεν είναι ρατσισμός αδερφέ μου. Δεν μισούμε έναν ειδωλολάτρη για το χρώμα του, το αίμα του, τη χώρα του, το γένος του ή επειδή είναι Αμερικανός, Κινέζος, Ευρωπαίος ή Ασιάτης. Είναι συνάνθρωποι μας. Ένας Αμερικανός μουσουλμάνος μπορεί να είναι καλύτερος από έναν Άραβα αλλά αν κάποιος είναι ειδωλολάτρης, ακόμα και αν είναι η μητέρα μου ή ο πατέρας μου, ο γιος μου ή η κόρη μου, πρέπει να μισώ αυτόν, την αίρεση του και την προσβολή του στον Θεό και στον προφήτη Του. Πρέπει να μισώ τις βδελυρές πράξεις του αλλά όμως αυτό το μίσος πρέπει να είναι ένα θετικό μίσος. Θα πρέπει αυτό να με κάνει να νοιώθω συμπάθια γι’ αυτόν και να τον καθοδηγήσω”.
Σε κάποιες ξένες ειδησιογραφικές ιστοσελίδες διάβασα άσχημα σχόλια για την παραπάνω δήλωση. Βεβαίως θα συμφωνήσω ότι τα λόγια του σέϊχ Αμπντουλ-Αζίζ είναι κάπως σκληρά αλλά θεωρώ ότι από πολλούς έχουν παρεξηγηθεί και θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια. Διατάζει το Ισλάμ να μισούμε?
Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είπε:
“Τα πιο σταθερά δεσμά της πίστης είναι να υποστηρίζει ο ένας τον άλλον για τη χάρη του ΑΛΛΑΧ, να δείχνεις έχθρα για τη χάρη του ΑΛΛΑΧ, να αγαπάς για χάρη του ΑΛΛΑΧ και να μισείς για χάρη του ΑΛΛΑΧ” (Sahih al-Jami, #2539).
Εδώ λοιπόν ο τόνος δεν πέφτει στο «να μισείς» ή στο «να αγαπάς» αλλά στο «για χάρη του ΑΛΛΑΧ». Είτε λοιπόν κάποιος αγαπάει είτε μισεί, πρέπει να το κάνει μόνο για χάρη του ΑΛΛΑΧ και όχι για προσωπικές του επιθυμίες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το μίσος είναι κάτι καλό.
Τι πρέπει να μισεί κάποιος? Τον αμαρτωλό ή την αμαρτία? Τον άπιστο ή την απιστία? Δεν πρέπει να μισούμε τους ανθρώπους. Ο σέϊχ Αμπντουλ-Αζίζ Φάουζαν αλ-Φάουζαν λοιπόν, είπε: “..πρέπει να μισώ αυτόν..”. Δηλαδή εννοούσε τον άπιστο και αμαρτωλό? Παρακάτω ο σέϊχ είπε και κάτι άλλο όμως: “..αυτό το μίσος πρέπει να είναι ένα θετικό μίσος. Θα πρέπει αυτό να με κάνει να νοιώθω συμπάθια γι’ αυτόν και να τον καθοδηγήσω..”.
Τι σημαίνει αυτό? Ο σέϊχ είπε: “..πρέπει να μισώ αυτόν..” αλλά στην ουσία δεν εννοούσε αυτόν σαν άνθρωπο αλλά την πράξη του. Πρέπει να μισούμε την απιστία, να μισούμε την αμαρτία. Πρέπει να μισούμε στην ουσία το ίδιο το μίσος. Πρέπει να μισούμε την αμαρτία αλλά όχι τον αμαρτωλό και αυτό, πρέπει να μας κάνει να βλέπουμε τον συνάνθρωπο μας με συμπάθεια και αγάπη και να προσπαθήσουμε να δείξουμε στον συνάνθρωπο μας το σωστό. Ειδικά στους Χριστιανούς και στους Εβραίους.
Λέγεται στο Ιερό Κοράνι:
“Να, εσείς είστε που τους αγαπάτε ενώ εκείνοι δεν σας αγαπούν, αν και πιστεύετε σε όλες της Θεϊκής Αποκαλύψεις…..” (Κοράνι, 3:119).
Αλλά και γενικότερα για τους ανθρώπους:
“Δεν σας απαγορεύει ο ΑΛΛΑΧ να συμπεριφέρεστε με καλοσύνη και δίκαια μ’ αυτούς που δεν σας πολεμούν για την πίστη σας και ούτε σας βγάζουν απ’ τα σπίτια σας. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ αγαπά όσους συμπεριφέρονται δίκαια” (Κοράνι, 60:8).
Ακόμα και στο Ιερό Κοράνι, όταν λέγονται φράσεις όπως: “ο Θεός θα τιμωρήσει”, “ο Θεός θα καταστρέψει” κ.τ.λ, αυτό δε σημαίνει ότι ο Θεός μισεί τους ανθρώπους αλλά σημαίνει ότι αποστρέφεται την πονηριά, την κακία και την αδικία τους και φυσικά εννοείται ότι αν κάποιος τιμωρηθεί απ’ τον ΑΛΛΑΧ, αυτό θα γίνει όχι από μοχθηρία του ΑΛΛΑΧ αλλά από αδιαφορία, πονηρία, αμαρτία και αμετανοησία του αμαρτωλού. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ΑΛΛΑΧ, σε όλο το Άγιο Κοράνι αποκαλείται με διάφορους χαρακτηρισμούς, όπως: “Αρ-Ραχμάν” (Ο Ελεήμονας), “Αρ-Ραχίμ” (Ο Σπλαχνικός), “Αλ-Άφουου” (Αυτός που συγχωρεί) κ.τ.λ. Είναι έτοιμος ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα να συγχωρήσει τον οποιονδήποτε που μετανοεί απ’ τις αμαρτίες του.
Λέγεται στο Ιερό Κοράνι:
“Πες: «Ω λαέ της Βίβλου! Ελάτε να συμφωνήσουμε για τις διαφορές ανάμεσα μας ώστε να μη λατρεύουμε παρά μόνο τον ΑΛΛΑΧ και να μην εξομοιώνουμε τίποτα μ’ Εκείνον και ας μη στήσουμε ανάμεσα μας κυρίους ή προστάτες άλλους εκτός απ’ τον ΑΛΛΑΧ» αν όμως δεν θελήσουν, τότε να πείτε: «Να είστε μάρτυρες ότι εμείς είμαστε μουσουλμάνοι»” (Κοράνι 3:64).
Πρέπει να βλέπουμε τους συνανθρώπους μας που κάνουν λάθη, με συμπάθεια. Έτσι λοιπόν όπως είπε ο σέϊχ Αμπντουλ-Αζίζ ότι πρέπει να δείξουμε συμπάθεια και προσπάθεια να καθοδηγήσουμε τους συνανθρώπους μας στο σωστό, θέλω να καλέσω τους Χριστιανούς και Εβραίους, φίλους ή μη, να λατρέψουν τον Ένα και Μοναδικό Θεό, χωρίς να ενώσουν μ’ Αυτόν και την εξουσία Του κανέναν συνέταιρο και να ακολουθήσουν το απόλυτο και αγνό μονοθεϊσμό, που είναι το Ισλάμ. Αν πάλι δεν θέλουν, αυτοί έχουν τη θρησκεία τους και εγώ έχω τη δικιά μου.
Ο Αλ-Ασουάντ ιμπν αλ-Μουτάλιμπ ιμπν Άσαντ, ο Ουαλίντ ιμπν αλ-Μουγίρα, ο Αλ-Ας ιμπν Ουάϊλ ιμπν αλ-Σάχμι, ο Ουμάϊγια ιμπν Χάλαφ και κάποιοι άλλοι παγανιστές, συνάντησαν τον προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) και του είπαν: “Ω Μουχάμμεντ, άσε μας να λατρέψουμε τον Θεό σου για λίγο αλλά μετά λάτρεψε και συ τους Θεούς μας για λίγο..αν οι Θεοί μας είναι καλύτεροι, θα έχεις την εύνοια τους και αν ο Θεός σου είναι καλύτερος, θα έχουμε την εύνοια Του” και τότε ο προφήτης τους απάντησε από το Ιερό Κοράνι:
“Πες: «Ω άπιστοι!
Δεν λατρεύω αυτό που λατρεύετε
και ούτε λατρεύετε αυτό που λατρεύω
και δεν θα λατρέψω αυτό που λατρεύετε
και ούτε θα λατρέψετε αυτό που λατρεύω.
Έχετε τη δικιά σας θρησκεία και εγώ έχω τη δικιά μου θρησκεία»”
(Κοράνι, 109:1-6).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Προφήτης Μουχάμμαντ
Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα.
Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση
Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση.
Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ)
Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά.
Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του.
Ο Αλ-Μπαράα Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες»
Η Όυμ Χάνιε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ)
Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε.
**************************************
Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος.
Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ)
Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση.
Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι)
Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε.
Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ αυτά.
Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι).
**************************************
Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα».
Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι)
Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης»
Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια».
Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα.
**************************************
Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του.
Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες.
Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισάιε). Γι αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε.
Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ).
**************************************
Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου