Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008

Ο Γάμος του Προφήτη με τη Χαντίζα 2

Για κάθε οικογένεια όπου εμφανίζονται έννοιες και προβλήματα, και οι δύο σύζυγοι θα πρέπει να μεθοδεύσουν τις ενέργειές τους τόσο για την προσωπική τους εκπαίδευση όσο και για την εκπαίδευση των παιδιών
Βοήθεια στο Σπίτι------------------------ Ένα άλλο στοιχείο της άριστης οικογενειακής συμβίωσης αποτέλεσε η συμμετοχή του Προφήτη στις οικογενειακές εργασίες, προσφέροντας βοήθεια οπουδήποτε μπορούσε. Όταν ρωτήθηκε η Αϊσα (σύζυγος του Προφήτη)Τι έκανε ο Προφήτης στο σπίτι, ανέφερε: βοηθούσε την οικογένειά του, και όταν πλησίαζε η ώρα προσευχή, πλενόταν και πήγαινε για προσευχή.
Δυστυχώς, αρκετοί άντρες αισθάνονται ότι καταπατάται η αξιοπρέπειά τους με το να βοηθάνε στις δουλειές του σπιτιού. Είναι αλήθεια ότι το σπίτι και η συντήρησή του είναι συνήθως χώρος και ευθύνη της συζύγου, ωστόσο ένα χέρι βοήθειας από τον σύζυγο έχει ιδιαίτερη αξία.
Από τη μία θα βοηθήσει το σύζυγο να καταλάβει και να εκτιμήσει τα καθήκοντα και τα προβλήματα της γυναίκας του και από την άλλη αυτό θα αποτελέσει ένα σημάδι για τη σύζυγό τους για το ενδιαφέρον και τη φροντίδα του.
Επίσης η συμπεριφορά του συζύγου αποτελεί παράδειγμα για τα παιδιά, τα οποία διαφορετικά μπορεί να υποθέσουν ότι οι δουλειές του σπιτιού είναι μόνο για τις μητέρες. Ο σύζυγος λοιπόν μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να προσφέρει βοήθεια στην οικογένειά του είτε φυσική, είτε πνευματική.
Σεβασμός για την οικογένεια---------------------- Η Αϊσα ανέφερε: Ο Προφήτης του Αλλάχ ποτέ δε χτύπησε γυναίκα ή υπηρέτη. Παρά το ότι η σωματική πειθάρχηση μπορεί να κριθεί χρήσιμη και δικαιολογημένη σε μια κρίση και όταν αντιμετωπίζει ανώριμα άτομα όπου η λογική δεν έχει αξία, ο Προφήτης πάντα αποθάρρυνε τέτοια συμπεριφορά. Η φυσιολογική πρακτική ώριμων ατόμων πρέπει να βασίζεται στην λογική και σε κατανόηση. Το κύριο θαύμα του Προφήτη είναι το Κοράνι, το οποίο αποτελεί μήνυμα για τα μυαλά όλων των ανθρώπων.
Είναι περισσότερο ισλαμική προσέγγιση να χρησιμοποιεί κανείς κυρίως το μυαλό του και τη λογική παρά να προσπαθεί να επιβληθεί με σωματικά-φυσικά μέσα. Όταν πρόκειται για διορθωτική ενέργεια, ένα σοβαρό βλέμμα ή ένας λόγος μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματικά από τη χρήση σωματικής βίας.
Σταθερότητα στην αντιμετώπιση Δυσχερειών ------------------------------ Η σταθερότητα και η καλή πίστη κατά την αντιμετώπιση δυσκολιών και συγκρούσεων είναι ένα εξίσου σημαντικό σημείο για έναν επιτυχημένο γάμο. Πολλοί άντρες και γυναίκες καταλαμβάνονται από αγωνία και απόγνωση όταν αντιμετωπίζουν δύσκολα προβλήματα.
Ο Προφήτης και η σύζυγός του αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης και της απώλειας παιδιών.
Επιπλέον, υπέφεραν από απόρριψη και διωγμό από τους ίδιους τους ανθρώπους τους. Παρά όλα αυτά, δε λύγισαν ούτε τα παράτησαν. Αυτές οι δυσκολίες πιθανότατα αύξησαν την αποφασιστικότητά τους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες. Αυτό το στοιχείο θα πρέπει να είναι ένα καλό μάθημα για όλα τα ζευγάρια που κλονίζονται με το μικρότερο πρόβλημα στην οικογενειακή τους ζωή.
Πίστη------- Η σχέση του Προφήτη Μουχάμμαντ και της γυναίκας του χαρακτηριζόταν από την αξεπέραστη πίστη του σε αυτήν. Πίστη δεν είναι απλά η απώλεια της απιστίας ή η έλλειψη εξωσυζυγικών σχέσεων. Η πίστη είναι μια θετικώς συνεχόμενη συμπεριφορά που μπορεί να εκφράζεται με λόγια, πράξεις ή χειρονομίες.
Ο Προφήτης Μουχάμμαντ παρέμεινε πιστός στη κυρία Χαντίζα μέχρι το τέλος της ζωής του και πολύ μετά το θάνατό της.
Σκληρή Δουλειά, μαζί για χάρη του Αλλάχ ----------------------------------------- Ο γάμος της κυρίας Χαντίζα με τον Προφήτη δεν ήταν εύκολος και βατός. Εκτός από την αγάπη, υπήρξε και σκληρή δουλειά και αγώνας για την διάδοση του μηνύματος του Ισλάμ.
Για κάθε οικογένεια όπου εμφανίζονται έννοιες και προβλήματα, και οι δύο σύζυγοι θα πρέπει να μεθοδεύσουν τις ενέργειές τους τόσο για την προσωπική τους εκπαίδευση όσο και για την εκπαίδευση των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο το μπέρδεμα μειώνεται και η χαρά και η απόλαυση αυξάνονται.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία και πολλά ακόμα, συνέβαλαν στην ανάπτυξη μιας όμορφης και σταθερής σχέσης μεταξύ του Προφήτη Μουχάμμαντ και της συζύγου του Χαντίζα. Αυτή η εκδοχή του γάμου, που όπως περιγράφεται υπήρξε ιδεατός, αποτελεί το πρότυπο προς μίμηση για όλους εμάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Προφήτης Μουχάμμαντ

Το Ισλάμ όπως δεν έχεις διαβάσει ποτέ...Η σημασία που έδινε ο Προφήτης Μουχαμμαντ στην εξωτερική εμφάνιση και στην καθαριότητα. Ο Προφήτης και η Εξωτερική Εμφάνιση Ένα από τα θετικά στοιχεία του Ισλάμ και της νομοθεσίας του αποτελεί το ενδιαφέρον για την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, στο βαθμό που το προωθεί και το ενθαρρύνει η ισλαμική παράδοση. Ο προφήτης: Ο Θεός είναι όμορφος και αγαπά την ομορφιά. (προφητικός λόγος, βιβλίο του Μούσλεμ) Επίσης: Ο Θεός επιθυμεί να βλέπει τα ίχνη της χάρης του στον άνθρωπο (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης φημιζόταν για την ωραία φυσιογνωμία, την ομορφιά και το ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση, συγκεντρώνοντας στο πρόσωπό του την καλοψυχία, την όμορφη ενδυμασία και την ωραία μυρωδιά. Ο προφήτης περιποιούταν τα μαλλιά του και χτένιζε τα γένια του. Είχε μακρά μαλλιά που κάλυπταν τα αυτιά του. Ο Αλ-Μπαρά’α Ιμπν ʼζεμπ αναφέρει: «Ο προφήτης είχε μακριά μαλλιά που έφταναν στην άκρη των αυτιών του». Όταν μεγάλωναν τα μαλλιά του τα έμπλεκε σε πλεξούδες» Η Όυμ Χάνι’ε αναφέρει: «Όταν έφτασε ο προφήτης στην Μέκκα είχε τέσσερις πλεξούδες» (βιβλίο του ʼμπου Νταούντ) Με το κατέβασμα των μαλλιών εννοείται να αφηθούν χωρίς να χωριστούν, και μετά τα χώρισε σε δυο μέρη, ξεκινώντας από τα δεξιά όπως συνήθιζε. ************************************** Ο προφήτης ξεκινούσε όλες τις κινήσεις του χρησιμοποιώντας το δεξί μέρος του σώματος. Η ʼϊσα αναφέρει: «ο προφήτης προτιμούσε να ξεκινήσει από δεξιά όταν πλενόταν, όταν χτενιζόταν και όταν φορούσε το υπόδημά του» (βιβλίο του Μούσλεμ) Σε όλες τις περιπτώσεις ο προφήτης δεν περιποιούταν υπερβολικά τα μαλλιά του, αλλά προειδοποιούσε για την υπερβολική περιποίηση. Ο Αμπντουλλάχ Ιμπν Μάγφαλ αναφέρει: «ο προφήτης απέτρεψε το συνεχές χτένισμα, εκτός αν το κάνει κανείς πότε-πότε» (βιβλίο του Αλ-Τερμέδι) Οι σύντροφοι του προφήτη διαφώνησαν μεταξύ τους σχετικά με το αν ο προφήτης χρησιμοποιούσε τη βαφή μαλλιών. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τα ‘βαφε και άλλοι λένε όχι. Ο Ιμάμης Αλ-Νάουαουι υιοθετεί μια μεσαία στάση λέγοντας ότι ο προφήτης πότε-πότε έβαφε, αλλά το περισσότερο χρόνο δεν το έκαμε. Όταν έκοβε τα μαλλιά του δεν άφηνε τίποτε απ’ αυτά. Ο Ιμπν Αλ-Καΐέμ αναφέρει: «συνήθεια του στην κοπή μαλλιών ήταν να τα αφήνει όλα ή να τα πάρει όλα. Δεν έκοβε μερικά και άφηνε άλλα, και δεν αναφέρεται για αυτόν ότι έκοβε το μαλλί εκτός από την περίπτωση κάποιων θρησκευτικών τελετουργιών» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι). ************************************** Από την παράδοση του προφήτη αναφέρεται και η χρήση του «κόχλ» (μαύρη βαφή τονισμού ματιών), και είχε ένα δοχείο από αυτό που χρησιμοποιούσε κάθε νύχτα». Λέει ο προφήτης: «Να χρησιμοποιείτε το κόχη, διότι δυναμώνει την όραση και φυτρώνει το μαλλί» (βιβλίο Αλ-Τερμέδι) Ο προφήτης έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σωματική υγιεινή, π.χ. άφηνε τα γένια και τα περιποιούταν. Είπε: η πρωτόγονη φύση του ανθρώπου περιέχει πέντε πράγματα: την περιτομή, την αποτρίχωση του τριχώματος ήβης, το ξύρισμα μουστακιού, το απόκομμα των νυχιών, και αποτρίχωση (δια τραβήγματος) του τριχώματος της μασχάλης» Είπε (στους συντρόφους του): «προσέρχεστε στα αδέλφιά σας, χτενιστείτε και φτιάξτε τα ρούχα σας για να είστε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους, ο Θεός δεν αγαπά την ασχήμια». Επίσης ο προφήτης πρόσεχε την καθαριότητα του στόματός του, και χρησιμοποιούσε συχνά το «σιουάκ» (καθαριστή δοντιών), όταν νήστευε, όταν δεν νήστευε, στη νίψη για την προσευχή, όταν ξυπνούσε, και όταν εισερχόταν στο σπίτι». Ακόμη και στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ζήτησε από την γυναίκα του ʼϊσα να του φέρει το «σιουάκ» για να ανταμώσει τον Θεό με εύοσμο στόμα. ************************************** Όσον αφορά την ενδυμασία του φορούσε τα καλύτερα, από το τουρμπάνι, το πανωφόρι στο χιτώνα και το υπόδημά του. Φορούσε και ένα ασημένιο δαχτυλίδι, με ένα πετράδι από την Αιθιοπία, το οποίο γύριζε προς την παλάμη του. Το φορούσε στο μικρό δαχτυλάκι, και το χρησιμοποιούσε σαν σφραγίδα στις επιστολές προς τους βασιλιάδες και πρίγκιπες. Είπε: «από αυτόν τον κόσμο μου εμφυτεύτηκε η αγάπη για τις γυναίκες και το μύρο» (βιβλίο Αλ-Νισά’ιε). Γι’ αυτό δεν δίστασε να δεχτεί το μύρο από οποιονδήποτε άνθρωπο του το έδινε. Είχε και ένα μυροδοχείο, και το πιο αγαπημένο του άρωμα ήταν ο μόσχος. Η ʼϊσα αναφέρει πως αρωματιζόταν στο προσκύνημα λέγοντας «σαν να έβλεπα την λάμψη του μόσχου στην χωρίστρα του προφήτη» (βιβλίο του Μούσλεμ). ************************************** Έτσι, ο προφήτης μας δίνει το παράδειγμα, μέσα από την πρακτική παράδοσή του, για το πώς πρέπει να περιποιείται ο πιστός την εξωτερική του εμφάνιση, όπως την εσωτερική του καλλιέργεια, για να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ισορροπία στον μουσουλμανικό χαρακτήρα, πράγμα που στερούνται οι ανθρώπινοι νόμοι και τα αλλοιωμένα δόγματα.